به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۴:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۱۷ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۲۳۹۷۹۷

نگاه طنازانه به جدی‌ترین انتخابات آمریكا

نگاه طنازانه به جدی‌ترین انتخابات آمریكا
گروه بین الملل: روزنامه شرق نوشت: واکنش‌های طنز ایرانیان به مهم‌ترین و جدی‌ترین انتخابات چند دهه گذشته آمریكا، بی‌شک کتمان‌ناپذیر است و این نگاه طنازانه حتی در شبکه‌های اجتماعی هم شهرتی جهانی پیدا کرده است؛ برای مثال ویدئویی از تنبک‌نوازی دو نوازنده ایرانی در دو روز گذشته، بارها در توییتر فعالان سیاسی مهم آمریكا بازنشر شده ‌است. این ویدئو با نگاهی طنز، به کندبودن روند شمارش آرا در ایالات نوادا اشاره دارد. علاوه ‌بر این، چندین ویدئوی دیگر از فیلم یا سریال‌های ایرانی هم در چند روز گذشته به توییت‌های پر‌بازدید شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده که بازهم نگاهی طنز به روند برگزاری یا شمارش آرای انتخابات آمریكا دارد. واکنش ایرانیان حالا از محفل‌های سیاسی پا را فراتر گذاشته و به گروه‌های طنز و غیرجدی هم راه باز کرده است. در زیر فقط چند نمونه از این واکنش‌ها و نوشته‌ها آورده شده است:
-در‌حالی‌که شما اسم تمام ایالت‌های آمریکا و تعداد رأی الکترال‌هاشون رو بلدید، ١۶ میلیون آمریکایی معتقدند شیرکاکائو را از گاوهای قهوه‌ای‌رنگ می‌دوشن.- ‏من جای ترامپ بودم و تقلب دموکرات‌ها رو می‌دیدم، قفل در کاخ سفید رو عوض می‌کردم و ‌کلیدشو به هیشکی‌ نمی‌دادم.
-‏میگن برای اینکه خبر بد را یهویی به ترامپ ندن، زنگ‌زدن گفتن پنسیلوانیا حالش بده بردنش بیمارستان.
-‏الان صاحب این ساندویچ بمبی‌های چرک یه قلم و کاغذ دستشون گرفتن و دارن تند‌تند اسم ایالت‌های آمریكا رو با یه پسوند پنیری و مخصوص به منوشون اضافه می‌کنند.
-الان ترامپ داره لامپ دستشویی اتاق بیضی رو باز می‌کنه و می‌گه اینو از سرمایه شخصی خریده بودم.
-‏الان خود ترامپ بخواد ببینه چند‌چنده، زنگ می‌زنه از ایرانیا می‌پرسه.
-‏بایدن داره اختلاف را زیاد می‌کنه. همین‌طوری پیش بره، رأی الکترال ایالت‌های پنسیلوانیا و جورجیا مثل بازیای آخر پرسپولیس، تدارکاتی می‌شه.
-اصلا فکرش رو نمی‌کردم یه روزی استرس رأی‌های کارولینای شمالی رو هم داشته باشم.
-تا دیروز بجنورد و بیرجند رو قاطی می‌کردین، الان برای من نوادا و پنسیلوانیا می‌کنید؟
-یعنی حاضرم شرط ببندم آمریکایی‌ها الان دارن چرت بعد نهارشون را می‌زنن بعد ما نشستیم پای سیستم نتایج لحظه‌ای می‌بینیم.
-رفتم سوپرمارکت، یه هزاری گذاشتم رو میز گفتم چهار تا ردبول بده و یه بسته مارلبوروی تاچ، بقیشم مال خودت. گفت هنوز آرای نوادا رو نشمردن، برو یه ساعت دیگه بیا.
-‏امیدوارم ایرانیا این اسم‌های جدیدی که از ایالت‌های آمریکا یاد گرفتن رو در آینده روی بچه‌هاشون نذارن. فکر کن تو خیابون بشنوی میگن پسرم پنسیلوانیا تو خیابون نرو، ویسکانسین جان دست منو ول نکن، پول ندارم واست اسباب‌بازی بخرم میشیگان من، شلوغ نکن داکوتا.
-من هنوز فرق بیرجند، بجنورد، بروجرد، بروجن، جاجرود و... رو نفهمیدم چی به چیه!؟ اما قشنگ می‌دونم که میشیگان در شمال ایندیانا و اوهایو واقع شده و فلوریدا در جنوب جورجیا. حتی می‌دونم نبراسکا در جنوب داکوتای شمالی است.
-سازمان تاکسی‌رانی اعلام کرد که تاکسی‌های زرد‌رنگ مخصوص تحلیل انتخابات آمریکا و تاکسی‌های سبز‌رنگ برای تحلیل تکنیکال مسائل بورسی آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند.
این واکنش‌های طنز البته در روزهای گذشته بارها در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شده و حتی در محافل سیاسی و برخی رسانه‌ها هم مورد توجه قرار گرفته است. «احمد زیدآبادی» هم در نوشته‌ای طنز به این میزان از توجه ایرانیان به انتخابات آمریكا واکنش نشان داده و از فردی نوشته که با دقت و جزئیات آرای ایالات‌ مختلف آمریكا را تحلیل و پیگیری می‌کند، اما اطلاعی از محل جغرافیایی شهرهای بجنورد، بیرجند و جاجرود ندارد.
 
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها