به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۲۹ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب : ۲۴۱۹۳۰

عدم دسترسی نیمی از جهان به سرویس بهداشتی

عدم دسترسی نیمی از جهان به سرویس بهداشتی
گروه جامعه: یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل، می‌گوید جهان به‌ طرز نگران‌کننده‌ای از اجرای طرح ارائه خدمات بهداشتی برای همه تا سال ۲۰۳۰ دور است.
این سازمان در گزارشی تازه می‌نویسد که به‌رغم پیشرفت‌ها، بیش از نیمی از جمعیت جهان، یعنی ۴.۲ میلیارد نفر، از سرویس‌هایی استفاده می‌کنند که مدفوع انسانی را در محیط زندگی رها می‌کند و سلامت انسان و محیط زیست را تهدید می‌کنند.
طبق برآورد یونیسف، ۶۷۳ میلیون نفر به‌کل فاقد توالت هستند و در مکان‌های روباز شهری و روستایی مدفوع می‌کنند و نزدیک به ۶۹۸ میلیون کودک نیز در مدارس خود خدمات بهداشتی اولیه ندارند.
یونیسف می‌نویسد در حالی که تنها ۱۰ سال به ۲۰۳۰ میلادی باقی مانده است، اگر دنیا بخواهد اهداف بهداشتی توسعه پایای سازمان ملل، موسوم به سند2030یونسكو  را محقق کند، باید سرعت افزایش فراهم‌سازی خدمات بهداشتی برای شهروندان چهار برابر شود.
این سازمان می‌نویسد که با سرعت فعلی پیشرفت در این زمینه، رسیدن به هدف بهداشت برای همه، تا قرن بیست و دوم طول خواهد کشید.
بنابر این گزارش، بیش از ۳۱۰ هزار کودک زیر پنج سال - یعنی هر دو دقیقه یک کودک - هر ساله در اثر بیماری‌های اسهالی مرتبط با عدم دسترسی به توالت مناسب و آب پاک می‌میرند.
برچسب ها: سرویس بهداشتی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها