به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۰ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۲۴۳۷۸۹

راهکار جدید در تظاهرات‌‌ اعتراضی بلاروس

راهکار جدید در تظاهرات‌‌ اعتراضی بلاروس
گروه بین الملل: در پایتخت بلاروس تظاهرکنندگان نخست در محله‌های شهر تجمع می‌کنند و سپس در چندین راهپیمایی گسترده به یکدیگر می‌پیوندند. بدین گونه در کار نیروهای امنیتی آشفتگی ایجاد می‌شود. این راهکار جدید اپوزیسیون بلاروس است.رسانه‌های محلی این بار به جای یک تظاهرات بزرگ، از حدود ۲۰ اجتماع غیرمتمرکز در مینسک خبر می‌دهند. در خدمات مسنجری شبکه اجتماعی تلگرام، گروه نکستا به صورت زنده گزارش داد که "پلیس لوکاشنکو با آشفتگی از یک محل به محل دیگر می‌دود". گروه نکستا از طریق خدمات شبکه تلگرام تظاهرات توده‌ای را هماهنگ می‌کند.
با این تغییر تاکتیکی، تظاهرکنندگان در شانزدهمین هفته اعتراض، به سرکوب‌های خشونت‌بار طی ماه‌های گذشته واکنش نشان دادند.
سازمان حقوق بشر "وسنا" این هفته نیز نام ۲۸۰ دستگیرشده را ثبت کرده است. پلیس از ۲۵۰ مورد بازداشتی سخن گفته است.این هفته نیز همچون گذشته نیروهای امنیتی معترضان را تا حیاط پشتی خانه‌هایشان تعقیب و سپس دستگیر کرده به داخل نفربرها کشاندند. بار دیگر ماشین‌های آب‌پاش برای مقابله با مردمی به خیابان‌ها آمدند که با شعارهای خود خواستار کناره‌گیری الکساندر لوکاشنکو از مقام ریاست‌جمهوری هستند.سیاستمدار اپوزیسیون، سوتلانا تیخانووسکایا،  در شبکه تلگرام جنبش اعتراضی را خطاب قرار داد و گفت: «هر فرد در محله خود به خیابان خواهد رفت و سپس ده‌ها، صدها و هزاران حامی دیگر خواهد یافت.»
این رهبر ۳۸ ساله اپوزیسیون که در کشور همجوار لتیوانی در تبعید است، معترضان بلاروس را "انسان‌هایی غیرتمند، دلیر و صلح‌جو" خواند که "بهای آزادی را می‌دانند" و هرگز بدون آزادی نخواهند زیست.


 
برچسب ها: بلاروس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها