به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : ۲۵۶۳۲۹
مدیر آژانس باقریان:

دهه 90 بدترین دوره برای بازار مسکن بود

دهه 90 بدترین دوره برای بازار مسکن بود
گروه کسب و کار: «آژانس املاک باقریان» در سال 1348 توسط مرحوم باقریان، یعنی 4 دهه قبل تاسیس شد که دومین دفتر املاک در منطقه تهرانپارس در پایتخت محسوب می شود.نسل دوم خانواده باقریان از سال 74 حرفه بنیان گذار را تاکنون ادامه داده اند. بنیان گذار این آژانس در سال 85 درا فانی را وداع گفت واین حرفه به نسل های بعدی او منتقل شد.
مجتبی باقریان، مدیر آژانس باقریان در گفت و گو با «بهار نیوز» با تقسیم بندی شرایط بازار مسکن در سه دهه گذشته به سه دوره می گوید: بازار مسکن در دهه هفتاد تا سال 79 به دلیل شروع پروژه «مشارکت در ساخت» بسیار پررونق و قیمت ها نیز در شرایط استاندارد و خوبی بود؛ به گونه ای که خریدار و فروشنده هر دوطرف از شرایط رضایت داشتند. خرید و فروش بسیار بالا و پر رونق بود. به عنوان مثال یک ملک کلنگی که اکنون در منطقه تهرانپارس متری 70 میلیون تومان خرید و فروش می شود در دهه هفتاد با یک سوم این قیمت یک ملک 400 متری قابل خریداری بود.
وی در ادامه افزود: از سال 79 تا سال 82 و 83 رکود بر بازار مسکن سایه انداخت. به طور کلی در بررسی شرایط بازار مسکن در این دهه می توان به این نتیجه رسید که در دهه80 در بازار مسکن با دو رکود و دو افزایش قیمت مواجه بود. سال های 84 و 85 دوره افزایش قیمت مسکن بود. سپس از سال 85 رکود شدید این بازار آغاز شد. بار دیگر در سال 85 یک افزایش قیمت و 86، 87 و 88 افزایش قیمت را در این بخش شاهد بودیم.
باقریان در پایان با انتقاد از شرایط رکود و تورم بازار مسکن در سه سال گذشته هم گفت: بازار مسکن در دهه 90 با رکود شروع شد سپس درسال های 92 و 93 یک موج یکساله رونق را تجربه کرد،که به نظر می رسد به دلیل برجام بود اما بار دیگر بازار مسکن از این تاریخ تا سال 96 و 97 وارد رکود دوباره شد و طی سه سال اخیر این بخش به بدترین شکل ممکن درآمد که تاکنون بی سابقه بوده است.امیدواریم قرن جدید در سال 1400 شرایط در بازار مسکن تغییر کند. چرا که این بازار مولد است و رونق آن رونق همه بخش های اقتصادی را به دنبال دارد.
 
برچسب ها: بازار مسکن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها