به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : ۲۵۹۶۹۰

دانمارک سوری‌ها را باز می‌گرداند

دانمارک سوری‌ها را  باز می‌گرداند
گروه بین الملل: دانمارک نخستین کشور اروپایی است که اقامت ۹۴ آواره سوری را در این کشور لغو و به آنها اعلام کرده که باید به کشورشان برگردند چون "سوریه اکنون کشوری امن است."
 آوارگان سوری به اردوگاه‌هایی منتقل می‌شوند تا به کشورشان باز گردانده شوند اما آنها را مجبور به بازگشت نمی‌کنند. لغو اجازه پناهندگی پس از آن صورت گرفته که دانمارک اعلام کرد سوریه کشوری امن شده و مهاجران می‌توانند به کشورشان برگردند.حزب حاکم چپ میانه دانمارک موسوم به "سوسیال دموکراتیک" موضع به شدت مخالف علیه مهاجرت دارد.
آلمان پیشتر حکم کرده بود که مجرمان را می‌توان به سوریه برگرداند.دانمارک اجازه سکونت ۹۴ آواره سوری را لغو کرده و آنها باید به کشورشان برگردند. با اینکه این افراد در اردوگاه‌هایی برای بازگشتشان ساکن شده‌اند و اجباری برای بازگشتشان نیست، اما گروه‌های حقوق بشری می‌گویند، دولت دانمارک تلاش می‌کند تا کاری کند که آنها چاره‌ای جز بازگشت به سوریه نداشته باشند.
این گروه‌های حقوق بشری مخالف اقدام دولت دانمارک در بازگرداندن آوارگان سوری به این کشور جنگ زده هستند.ماتیاس تسفای، وزیر مهاجرت دانمارک ماه گذشته میلادی گفته بود،‌ کشورش از همان ابتدا آماده و میزبان آوارگانی بود که از سوریه می‌آیند و با آنها صادقانه رفتار کرده است.وی گفته بود: ما به آنها گفته بودیم که حضورشان در دانمارک، دائمی نیست و اگر دیگر نیازی به حفاظت نداشته باشند، مجوز اقامتشان لغو می‌شود.مدیر امور آوارگان و مهاجرت عفو بین‌الملل انگلیس در این باره گفت: اقدام دولت دانمارک در بازگرداندن این آوارگان به سوریه برخلاف قوانین مهاجرتی و حقوق مردمی است که برای یافتن محلی امن به دانمارک آمده‌اند.

 
برچسب ها: سوریه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها