به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۲۷۳۴۲۴

بازار داغ دیدارهای تدارکاتی قبل از لیگ ملت‌ها

بازار داغ دیدارهای تدارکاتی قبل از لیگ ملت‌ها
گروه ورزشی: تیم ملی والیبال ایران بدون بازی تدارکاتی به لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۱ قدم خواهد گذاشت، این درحالی است که بسیاری از تیم‌های حاضر در این رقابتها پیش از شروع این بازها، دیدار تدارکاتی ترتیب داده‌اند.
به گزارش ایسنا، لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ در حالی در شهر ریمینی ایتالیا برگزار خواهد شد که این رقابت‌ها در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کرونا لغو شده بود. قرار است مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها در گروه مردان از هفتم خرداد آغاز شود و تا دوم تیر به مدت ۲۷ روز ادامه داشته باشد و تیم ملی ایران نیز در این بازیها به مصاف رقبایش خواهد رفت.
۱۶ تیم برتر جهان در این رقابت ها حضور خواهند داشت. ژاپن، روسیه، هلند، کانادا، ایتالیا، بلغارستان، آمریکا، صربستان، آلمان، استرالیا، برزیل، اسلوونی، فرانسه، لهستان، آرژانتین و ایران تیم هایی هستند که در این رقابت ها به رقابت می پردازند.

برخی تیم های حاضر در این رقابت ها برای هماهنگی بیشتر بازی تدارکاتی در نظر گرفته اند. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این رقابت ها برای تیم های ملی جنبه تدارکاتی دارد چرا که قرار است رقابت های المپیک بعد از لیگ ملت ها برگزار شود. به دلیل  فشرده بودن مسابقات لیگ ملت های والیبال، سرمربیان تیم ها دوست ندارند که بازیکنان‌شان خسته و یا مصدوم شوند؛ از طرف دیگر باتوجه به اینکه حدود یک سال هیچ بازی ملی انجام نشده سرمربیان در نظر دارند که در مسابقات لیگ ملت ها ترکیب نهایی خود را برای المپیک پیدا کنند.

برخی از تیم های برتر جهان مسابقات لیگ ملت ها را کافی ندانسته و حتی قبل از شروع مسابقات لیگ ملت ها تصمیم به برگزاری بازی های تدارکاتی گرفته اند.  تیم ملی لهستان اولین تیمی بود که دست به کار شد و بازی تدارکاتی انجام داد. لهستانی ها در دو نوبت با تیم ملی بلژیک بازی کردند و توانستند به پیروزی برسند. هینن سرمربی لهستان بعد از این بازی ۱۸ نفر را فراخواند.

تیم های اسلوونی، صربستان و بلغارستان سه تیمی هستند که قرار است در رقابت های لیگ ملت ها بازی کنند. این سه تیم در تورنمنت سه جانبه شرکت می کنند تا برای مسابقات پیش رو آمادگی کامل داشته باشند.  
از طرف دیگر، تیم مدعی ملی برزیل اعلام کرده که سه بازی دوستانه با ونزوئلا خواهد داشت.  

همچنین تیم ملی ژاپن که میزبان المپیک توکیو خواهد بود هم بازی تدارکاتی را پشت سر گذاشته است.  تیم ملی والیبال مردان ژاپن با عنوان رقابت های شبیه سازی المپیک به مصاف چین رفت که به پیروزی هم رسید.  
تیم ملی ایران هم قرار بود در روسیه بازی تدارکاتی داشته باشد اما به دلیل شیوع کرونا و با نظر ولادیمیر آلکنو این مسابقات تدارکاتی لغو شد.با این تفاسیر تیم ملی والیبال کشورمان بدون بازی تدارکاتی در این رقابت ها شرکت می‌کند و باید دید که سرمربی روسی والیبال ایران چه روندی را برای تیم ملی در نظر دارد.
برچسب ها: والیبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها