به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۲۷۷۹۷۸

کاهش کیفیت هوای پایتخت طی امروز

کاهش کیفیت هوای پایتخت طی امروز
گروه جامعه: آسمان استان تهران امروز صاف در بعضی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود و افزایش غلظت آلاینده «ازن» در برخی مناطق ‌پرتردد و برقراری وضعیت نالسالم برای گروه‌های حساس در ‌پایتخت طی امروز (۲۵ خرداد ماه) دور از انتظار نیست.به گزارش ایسنا، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی چهار روز آینده وضعیت جوی استان تهران، آسمانی صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات وزش باد  در ارتفاعات استان در ساعات بعداز ظهر گاهی با افزایش موقت ابر پیش‌بینی می‌شود.
 
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران در ساعات بعداز ظهر افزایش ازن سطحی خواهیم  داشت.
پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز حاکی از آن است که در صبحگاه امروز ( ۲۵ خرداد ماه) در مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته است.

با کاهش تندی باد طی روز و حاکمیت جو نسبتا آرام، شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد شد همچنین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» در برخی مناطق افزایش غلظت این آلاینده باعث کاهش کیفیت هوا خواهد شد. این شرایط جوی تا ساعات پایانی تداوم خواهد داشت و با افزایش ترافیک شامگاهی برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.

تا صبح فردا (۲۶ خرداد ماه) به‌تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد که باعث کاهش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق می‌شود. با افزایش ناپایداری جوی همراه با وزش باد مؤثر طی روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد، هر چند احتمال افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود دارد.با استمرار وضعیت جوی مساعد تا اواخر وقت فردا (۲۶ خرداد ماه)  پراکندگی آلاینده‌ها و به‌تبع آن برقراری وضعیت قابل‌ قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته  «ازن» با میانگین ۹۵ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۶ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.
برچسب ها: کیفیت هوا تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها