به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب : ۲۷۸۶۳۶

تاریخی محتاطانه برای توافق احیای برجام

تاریخی محتاطانه برای توافق احیای برجام
گروه سیاسی: میخائیل اولیانف سفیر روسیه در وین که در مذاکرات احیای توافق هسته ای برجام حضور دارد، به طور محتاطانه‌ تاریخی برای توافق رفع تحریم آمریکا و بازگشت ایران به محدودیت های اتمی ارائه کرده است. اولیانف در توییتر نوشت که مایل است تاریخ ۱۵ ژوئیه برابر با ۲۴ تیرماه را به عنوان یک تاریخ هدف برای رسیدن به توافق اعلام کند که مصادف با ششمین سالگرد به دست آمدن توافق اتمی برجام هم محسوب می شود.با این حال سفیر روسیه گفته وضعیت اجازه شرط بندی در این تاریخ را به او نمی دهد و نمی توان این زمان را بیش از حد جدی گرفت.
وی پیشتر گفته بود که مذاکره کنندگان "کمی خسته‌اند" و ‌گفت‌وگوها برای رسیدن به موفقیت "به زمان اضافی احتیاج دارد.
در حال حاضر ششمین دور از مذاکرات احیای برجام که هدف از آن مذاکره غیرمستقیم ایران و آمریکا است، ادامه دارد. طرف ها از پیشرفت در گفت و گوها در عین باقی ماندن برخی از مسائل کلیدی خبر می دهند.ایران و آمریکا گفته اند به حضور خود در وین و مذاکرات تا زمانی که امیدی برای رسیدن به توافق باشد، ادامه می‌دهند.
هیات ایرانی می گوید آمریکا به تحریم "اعتیاد دارد" و ایالات متحده گفته است که ایران هنوز تصمیم لازم را برای احیای برجام نگرفته است.
در تازه ترین تحولات عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد اتمی ایران با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار کرده که در هفته های اخیر بارها از ایران بابت همکاری نکردن با آژانس انتقاد کرد.


 
برچسب ها: مذاکرات
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها