به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۲۸۴۶۶۶
در طرح صیانت از اینترنت ملی هزاران میلیارد رانت نهفته است

دغدغه اصلی مجلس اینترنت است نه مشكلات مردم

دغدغه اصلی مجلس اینترنت است نه مشكلات مردم
گروه سیاسی: اینترنت به دغدغه اصلی نمایندگان مجلس یازدهم و برخی مسئولان تبدیل شده است. در حالی که کشور با مشکلات عدیده‌‌ای در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی مواجه است و در هفته گذشته شاهد اعتراضات گسترده‌ای بودیم، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه عده دیگری از اعضای مجلس خبرگان دغدغه اینترنت دارند و طرح‌ها و رویکردهای مدنظر خود و نه در راستای تامین منافع مردم را پیش گرفته‌اند که این موضوع به بحرانی برای افکار عمومی تبدیل شده است.
مجلس طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی یا به عبارت دقیق‌تر فیلترینگ و محدودسازی را پیگیری می‌کند. طرحی که انتشار جزئیات آن به شدت افکار عمومی را آشفته کرده است. احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان نیز از ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب خواسته که به محض تشکیل دولت موضوع راه‌اندازی اینترنت ملی را پیگیری کند. وی در این باره گفته رابطه اینترنتی با آمریکا را قطع کنید چرا که جوانان را با شهوت آشنا می‌کنند.
مسدود شدن سرویس‌های گوگل و اینستاگرام، مسدود شدن هرگونه خدمات اینترنتی خارجی، از دسترس خارج شدن اپلیکیشن‌های خارجی، تعطیلی کسب و کارهای خانگی و تجاری فعال در اینترنت از جمله نتایج اجرای طرح محدودسازی اینترنت مورد نظر مجلس یازدهم است که صدای مردم را درآورده است.
احمد زیدآبادی در این باره نوشت: «بارها گفته شده است که ستیز و مقابله با تکنولوژی بی‌ثمر است و در حکم نبرد با آسیاب بادی است! جهان به زودی شاهد توسعۀ اینترنت ماهواره‌ای خواهد بود، پدیده‌ای که نه کنترل‌پذیر و نه قابل محدودسازی است. بنابراین، تجربۀ تلخ و زیانبار مقابله با نوار کاست، دستگاه ویدئو، دیش ماهواره...و سرانجام تن دادن به همۀ آنها پس از تحمیل هزینه‌های سنگین روانی و فرهنگی به جامعه و برانگیختن خشم عموم را در مورد اینترنت تکرار کردن، نشانی جز تداوم لجبازی به قصد تخریب اعصاب ملت ندارد!»
یك فعال سیاسی  می‌گوید: برخی از آقایان که در مناصب تصمیم‌گیری نشسته‌اند، اصلا صاحب صلاحیت نیستند که بخواهند در خصوص مسائلی مانند اینترنت اظهارنظر کنند. پیشنهاد می‌کنم دولت آتی بعد از آغاز به کار، اینترنت مجلس شورای اسلامی را قطع کنند تا خیال همه راحت شود و آقایان هم راحت شوند و و موارد آزاردهنده اخلاقی را در اینترنت نبینند.
سعید شریعتی می‌گوید: ما انتظار داریم حاکمیت به سمت حکمفرمایی دانش برده شود. اینکه دسترسی آزاد به شبکه اطلاعات را به روی مردم ببندند و موانع ایجاد کنند نتایج مثبتی به همراه نخواهد داشت. به زبان ساده عده‌ای نمی‌خواهند مردم چیزی را بدانند و روشن است که این رویکرد جدایی هر چه بیشتر حاکمیت از ملت را به همراه خواهد داشت.
این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه گویا برخی آقایان درک درستی از شرایط جامعه ندارند، گفت: عده‌ای درک درستی از حقوق ملت، پیشرفت، امکانات و … ندارند و در توهمات و تخیلات خود زندگی می‌کنند و نتیجه این می‌شود که روز به روز شرایط جامعه را به سمت امواج بیزاری و نفرت و روی گردانی می‌رود.
سعید شریعتی می‌گوید: عضو شورای نگهبان قانون اساسی که باید حافظ حقوق اساسی مردم باشد، ملت را جامعه نادان و شهوت زده و جاهل فرض می‌کند که قدرت تشخیص خوب از بد را ندارند و اگر دسترسی آزاد به اینترنت داشته باشند به سراغ بدترین مسائل می‌ر‌وند؛ این نشان می‌دهد یا مردم ایران را نمی‌شناسند یا بیان منویاتشان را تا این سطح تنزل می‌دهند.
این فعال سیاسی می‌گوید مشاوران این آقایان مافیای بزرگ صنعت ارتباطات هستند. در طرح صیانت از اینترنت ملی هزاران میلیارد تومان رانت نهفته است که قرار است با محدودکردن و گران کردن اینترنت به این شبکه مافیا بیاید.او در ادامه می‌گوید: مسئله فعلی ما دیگر قانونگذاری نیست، فرمانروایی است. فرمانی صادر می‌شود و دیگران ترتیب اجرایی شدن آن را می‌دهند. قانون مدافع حقوق مردم است. نه اینکه اقلیتی بروند در پستو‌هایی بنشنند و برای سرنوشت ۸۰ میلیون نفر آدم تصمیم‌گیری کنند، آنهم نه بر اساس خواست ملت، بلکه براساس مصلحت‌سنجی‌های خاص! لذا فکر می‌کنم باید از این اظهارات صرف‌نظر کرد. موضوع نگرانی از حاکم شدن رویکردی است که خواست اقلیت برخوردار از رانت‌های قدرت و ثروت را دنبال می‌کند.


 
مرجع : سایت رویداد24
برچسب ها: اینترنت
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


یوسف
United Kingdom
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۱:۵۹
برای اینکه ضدانقلاب ( دارودسته وباند انگلیسی حاکم) از اینترنت وامثالهم استفاده بیشتری میکنند تا نیروهای موًمن وانقلابی اصولاً اینترنت ورسانه های غرب در تهییج افکار عمومی بسیار حرفه ای هستند ، انتخابات ۹۲ ۹۶ را بیاد دارید چطور با ترساندن مردم از قالیباف و رییسی که اگر بیایند دیوار وسط پیاده رو ودلار ۵۰۰۰ تومانی و خزعبلات دیگر مردمی که قرار بود به فلاکت و وضع امروز بیفتند را در خیابانها به رقص وپایکوبی درآوردند حتماً یادتان هست بله این چنین برادر (375103)
۱۴۰۰/۰۵/۰۶ ۲۲:۵۷
تو یه نادانی که احتمالا توی غار زندگی میکنی و خبری از ارتباطات و اینزنت و دیتا نداری. تا امثال شما که مجموعا ۱ درصد جامعه هستید و قدرت هم دست شماست در این کشور باشید همسن اش و همین کاسه هست. اما تاریخ همیشه تکرار شده است و چه ابلهانه که از این تکرار درس نگرفتند. (375206)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۲:۳۸
خیانت این مجلس به مردم در تاریخ ایران نوشته می شود چون هنوز درد مردم را درک نمی کنند و دنبال جنگ قدرت و مطامع خودشان هستند. (375105)
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۳:۳۲
په نه په فکر مردم باشند (375108)
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۳:۳۴
مجلس رو می بینی یاد قهوه تلخ می افتی افرادی که الفبای قانونگذاری را نمی دانند و فقط گوش به مشتند در خانه ملت جولان می دهند خدا عاقبت مملکت رو بخیر کند (375111)
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۹:۳۸
تف به این مجلس (375126)
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۲۲:۲۱
فقط نظر مخالفان را نشر میدی این خیلی بد اخلاقی است (375136)
۱۴۰۰/۰۵/۰۶ ۱۰:۱۷
مجلس از خوش اختیاری نداره و تابع " نهادهای بالادستی " هست (375158)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها