به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۴
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۲۸۴۷۴۲
سوسیس و کالباس، گران‌تر از مرغ و گوشت

فلافل ۳هزار تومانی، ۳۰هزار تومان شد!

فلافل ۳هزار تومانی، ۳۰هزار تومان شد!
گروه اقتصادی: به گفته رئیس اتحادیه اغذیه‌فروشان تهران، یک ساندویچ فلافل که در سال ۹۷ سه هزار تومان بود، امروز ۳۰ هزار تومان شده است؛ این به معنای افزایش ۱۰ برابری این غذا در عرض حدود سه سال است. اسدالله احمدی شهریور گفت: صنف اغذیه فروشان فلج شده است. بیش از ۵٠ درصد از اعضای صنف ما به دلیل عدم پرداخت اجاره، مجبور به بستن مغازه و تغییر شغل شدند. یک سال و نیم است که صنف ما نیمه‌تعطیل شده است.
 
وی بیان کرد: تصمیمات غلط دولت ما را بیچاره کرده. دولتی‌ها به حرف هیچ‌کس گوش نکرده و فقط کار خودشان را می‌کنند. در چند ماه گذشته مواد اولیه تولید اغذیه مثل سوسیس، پنیر، سس و نوشابه، ۳٠ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.احمدی گفت: کاهش توان خرید مردم را حس کردیم. اغذیه و ساندویچ غذای قشر کم‌درآمد است ولی دیگر آن‌ها هم توان خرید ساندویچ ندارند. یک ساندویچ فلافل که در سال ۹۷ سه هزار تومان بود، امروز ۳۰ هزار تومان شده است

سوسیس و کالباس، گران‌تر از مرغ و گوشت
 در همین راستا قیمت سوسیس و کالباس نیز افزایش یافته و حتی از قیمت گوشت هم بیشتر شده است.
قیمت برخی سوسیس‌های کبابی به بیش از ۲۰۰ هزار تومان به‌ازای هر کیلو رسده، همچنین قیمت کالباس گوشت هم به کیلویی ۱۵۰ هزار تومان رسیده است.مصطفی معروف‌خانی رئیس اتحادیه فراورده‌های گوشتی تهران در این مورد گفت: ادویه‌هایی که به سوسیس و کالباس اضافه می‌شود نیز بیش از صددرصد گران شده است. علاوه بر آن سال گذشته مرغ با کیلویی ۱۵ هزار تومان به دست کارخانه‌های پروتئینی می‌رسید اما حالا قیمت مرغ به ۴۰ هزار تومان رسیده است.به گفته او، علت گرانی سوسیس و کالباس، نوسان افزایشی قیمت دلار است.

یک کاسه آب دوغ خیار،۴۳۰ هزار تومان
گرانی مواد خوراکی به همین موارد محدود نمی‌شود. برای مثال، آب دوغ خیار غذای کم هزینه‌ای به نظر می‌رسد اما در برخی از فروشگاه‌های آنلاین یک کاسه آن حدود ۴۳۰ هزار تومان قیمت دارد.چند فروشگاه آنلاین آب دوغ خیار را در سایز بسیار کوچک (فینگر فود) تهیه می‌کنند. به طور مثال در یک سایت فروش غذا یک سینی آب دوغ خیار که حاوی ۱۰ عدد ظرف کوچک (معادل یک کاسه) از آن را به قیمت ۴۲۹ هزار تومان می‌فروشد.
مرجع : تجارت نیوز

بیتا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۹:۴۲
به کجا داریم میریم (375128)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها