به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۴
 
۳۵
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۲۸۴۸۳۸

موج جدید افزایش قیمت ها در بازار آهن

موج جدید افزایش قیمت ها در بازار آهن
گروه اقتصادی: بررسی های صورت گرفته از روند بازار ارز در روز گذشته حاکی از آن بود که نرخ ارز در این روز به کانال ۲۵ هزارتومان بازگشت و در ساعاتی از روز روی رقم ۲۵ هزار و ۳۰ تومان قرار گرفت. در مقابل در بازار آهن نیز شاهد افزایش قیمت آهن در این بازار بودیم. محدودیت های حوزه برق مجددا برای کارخانه های فولادی اعمال شد و از طرف دیگر اینطور به نظر می رسد که همچون هفته های اخیر، این هفته نیز در بورس کالا عرضه شمش نداریم و فقط ورق فولاد مبارکه به فروش گذاشته می شود؛ این عوامل موجب شد تا موج جدیدی از افزایش قیمت آهن آلات از سر گرفته شود؛ لازم به ذکر است که افزایش قیمت شمش القایی نیز در نوسانات قیمتی بازار آهن بی تاثیر نبوده است.

در این بین برخی از فعالان حوزه آهن و فولاد اظهار کرده اند که از آنجایی که فروشندگان پروفیل پیش بینی کرده اند که قیمت ورق افزایش خواهد داشت، از این رو از فروش محصولات خود خودداری می کنند. سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است که از گرمای موجود در هوا کاسته خواهد شد و همین مسئله منجر به کاهش مصرف و افزایش دیماند برق برای واحدهای فولادی می شود و به همین واسطه احتمال اینکه وضعیت تولید در این بخش از هفته جاری بهبود یابد وجود دارد.

با این تفاسیر، روز گذشته و براساس قیمت های روزانه ای که از سوی مبادی فروش انواع آهن آلات اعلام می گردد، شاهد افزایش قیمت میلگرد بودیم، به این صورت که مبادی فروش میلگرد قیمت محصولات خود را چیزی حدود ۱۵۰ الی ۵۰۰ تومان افزایش دادند و حتی برخی در این میان به اعلام قیمت دوم و به این واسطه افزایش قیمت اقدام کردند. بیشترین قیمت اعلامی ۱۸ هزار و ۱۵۵ تومان و کف قیمت نیز رقمی برابر با ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان بود.

در بخش دیگری از بازار، قیمت نبشی و قیمت ناودانی نیز با افزایش ۱۰۰ الی ۴۰۰ تومانی همراه بود و برخی نیز از اعلام قیمت محصولات خود در این حوزه خودداری کردند. قیمت تیرآهن در بخش کیلویی چیزی حدود ۵۰ الی ۳۰۰ تومان افزایش داشت و در مقابل در بخش شاخه ای، شاخه های تیرآهن ذوبی ۱۰ الی ۴۰ هزارتومان افزایش را شاهد بودند. قیمت پروفیل نیز همچون سایر محصولات با افزایش همراه بود؛ قیمت این محصول در ضخامت ۲ با افزایش ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومانی همراه بود و در سایر سایزها افزایش ۷۰۰ تومانی نیز به چشم می خورد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها