به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۶ ساعت ۲۰:۰۶
کد مطلب : ۲۸۵۰۵۲

واکسن طاعون براساس واکسن کرونا ساخته شد

گروه علمی: محققان دانشگاه آکسفورد با استفاده از وکتور آدنوویروس به کار رفته در واکسن کرونا، واکسنی برای طاعون ابداع کرده اند.
واکسن طاعون براساس واکسن کرونا ساخته شد
به نقل از دیلی میل، هرچند طاعون یک بیماری باستانی تصور می‌شود اما در زمان حاضر موارد ابتلاء به آن در مناطق حومه‌ای در آفریقا، آسیا و آمریکا نیز رصد شده است.
اکنون محققان کارگروه واکسن آکسفورد مشغول آزمایش یک واکسن برای طاعون هستند که بر اساس واکسن ویروس کرونا ساخته شده است.قرار است در یک آزمایش بالینی ۴۰ فرد بزرگسال ۱۸ تا ۵۵ ساله و سالم این واکسن را دریافت کنند تا هرگونه عارضه جانبی آن ارزیابی و مشخص شود چه میزان آنتی بادی در بدن آنها به وجود می‌آید.
پروفسور اندرو پولارد مدیر گروه واکسن آکسفورد در این باره می‌گوید: پاندمی ویروس کرونا اهمیت واکسن‌ها برای دفاع از مردم در برابر تهدیدهای باکتری‌ها و ویروس‌ها را نشان داد. موج‌های شیوع طاعون در عصر جدید همچنان مردم را تهدید می‌کند.هرچند در مراحل اولیه ابتلاء به طاعون این بیماری با مصرف آنتی بیوتیک قابل درمان است، اما استفاده از این روش در مناطق دورافتاده ممکن نیست در عوض محققان معتقدند واکسن یک راه حال تاثیرگذارتر برای مقابله با بیماری است. واکسن طاعون بر مبنای پلتفرم وکتور آدنوویروس ChAdOx1 ساخته شده که در واکسن کرونای آکسفورد-آسترازنکا به کار رفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها