به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۱ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۲۸۷۵۹۳
با تصرف غزنی، طالبان به پایتخت افغانستان نزدیک‌تر شدند

تروریست‌های طالبان خانه‌به‌خانه بدنبال دختران نوجوان برای جهاد نکاح!

گروه بین‌الملل: یك نشریه انگلیسی خبر داد كه تروریست‌های طالبان خانه‌به‌خانه بدنبال دختران نوجوان برای نکاح جهاد می‌گردند!
تروریست‌های طالبان خانه‌به‌خانه بدنبال دختران نوجوان برای جهاد نکاح!
به نوشته دیلی‌میل، گروه تروریستی طالبان، خانه به خانه در جستجوی دختران ۱۲ ساله که با زور به‌عقد «جهاد نکاح» مزدوران خود درآورد. بردگی جنسی از دختران کم سال که نام آن را عقد شرعی می‌گذارند. این نشریه می‌نویسد: فرماندهان جهادی به امامان مناطق تحت تصرف دستور داده‌اند که لیستی از زنان مجرد ۱۲ تا ۴۵ ساله را برای ازدواج با جنگجویان تهیه کنند، زیرا آنها "غنایم جنگی" هستند - که باید میان برندگان جنگ تقسیم شوند! با حمله دوباره جهادی‌های طالبان به افغانستان؛ صدها هزار تن از مردم، در هفته‌های اخیر بر اثر درگیری‌های بوجود آمده، خانه‌های خود را ترک کرده‌اند و این ترس وجود دارد که در صورت سقوط کل کشور به میلیون‌ها تن برسد.

با تصرف غزنی، طالبان به پایتخت افغانستان نزدیک‌تر شدند
گروه تندرو و اسلام‌گرای طالبان روز پنج‌شنبه، ۲۱ مرداد، کنترل اکثر محلات شهر راهبردی غزنی افغانستان را در دست گرفتند، اما بنا بر گزارش‌ها درگیری شدید بین این گروه و نیروهای دولتی همچنان در اطراف ساختمان وزارت اطلاعات در این شهر ادامه دارد.
غزنی با ۱۹۰ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری کابل قرار دارد و تصرف آن به عنوان دهمین مرکز ولایت یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های شورشیان طالبان در حملات سریع اخیر آنها به‌ شمار می‌آید. طالبان می‌گوید اکنون استانداری، مرکز فرماندهی نیروی انتظامی شهر و دیگر دفاتر دولتی را در غزنی تصرف کرده است و ساکنان غزنی نیز به خبرنگار رادیو آزادی،‌ بخش افغان رادیو اروپای آزاد، گفته‌اند که جنگجویان طالبان وارد شهر شده‌اند. غزنی در شاهراه اصلی کابل به قندهار قرار دارد و با از دست دادن این شهر و قطع بیشتر ارتباطات نیروهای پراکنده دولتی در مراکز ولایت‌ها، اکنون فشار بیشتری متوجه نیروی هوایی افغانستان برای رساندن نیازمندی‌ها به سربازان ارتش در شهرها می‌شود. علاوه بر غزنی، گزارش‌هایی از جنگ شدید در شهرهای لشکرگاه، قندهار و قلعهٔ نو نیز می‌رسد. در همین حال وزارت دفاع افغانستان از انجام چندین عملیات بر ضد طالبان گزارش می‌دهد و می‌گوید در حملات زمینی و هوایی به جنگجویان طالبان تلفات وارد کرده است. روز چهارشنبه یک مقام دفاعی آمریکا گفت که احتمال می‌دهد طالبان پایتخت افغانستان را در مدت ۳۰ روز محاصره و ظرف ۹۰ روز تصرف کند.

درگیری‌های شدید در ولایات هرات و بادغیس
مقامات افغانستان همچنین از وقوع نبردی سنگین میان شبه‌نظامیان طالبان و نیروهای دولتی در دو ولایت هرات و بادغیس در شمال و غرب این کشور خبر دادند. خبرگزاری طلوع به نقل از عبدالصبور قانع، والی هرات می‌نویسد که طالبان شبه گذشته از چهار طرف به شهر هرات حمله کرده‌اند اما با مقاومت نیروهای امنیتی و مردمی رو به‌ رو شده‌ و در نهایت عقب زده شده‌اند. به گفته او این درگیری‌ها بیش از ۳۰ کشته و دهها زخمی در میان طالبان و یک کشته و چهار زخمی در سوی دیگر بر جای گذاشته است. حسام‌الدین شمس، والی بادغیس نیز اعلام کرد که طالبان شب گذشته به شهر قلعۀ نو، مرکز این ولایت حمله کرده که این حمله نیز به وسیله نیروهای امنیتی عقب زده شده است. او افزود در مجموع در جریان حملات شب گذشته، بیش از ۶۰ نفر از تروریست های طالبان از جمله چهار فرمانده آنها کشته شده و بیش از ۵۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. والی بادغیس اعلام کرد که درگیری با طالبان در اطراف شهر قلعۀ نو همچنان ادامه دارد. یک روز پیش از این نیز نیروهای طالبان توانستند مقر لشگر و فرودگاه قندوز را تصرف کنند. خبرگزاری‌ها همچنین از ادامه درگیری‌ها در لشکرگاه، یکی از بزرگترین شهرهای افغانستان و مرکز ولایت هلمند در جنوب این کشور خبر می‌دهند. نیروهای دولتی که در این شهر در محاصره هستند، همچنان امیدوارند بتوانند کنترل بر مرکز این ولایت را حفظ کنند.

محمد
United Arab Emirates
۱۴۰۰/۰۵/۲۱ ۲۳:۵۴
آيا لشکر فاطمیون باید از مردم افغانستان حمایت کنه یا از سوریه؟
سیاسی کاری...دروغ....بی ارزشی مردم ...سهیم بودن در جنایت (375864)
بي نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۵/۲۲ ۰۸:۳۱
عصر وحشي وحشي!هركه اسلحه داشت وبقيه را به هر ترتيبي از جمله ترور كشت برنده است (375868)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها