به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۴:۰۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۸ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب : ۲۹۲۹۱۱

عقب‌افتادگی ۲۰۰  روزه ایران در واکسیناسیون

عقب‌افتادگی ۲۰۰  روزه ایران در واکسیناسیون
گروه جامعه: بیش از ۵۰۰ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته بر شمار قربانیان کرونا در ایران افزوده شده است. گفته می‌شود شمار مبتلایان به ویروس کرونا نیز در حدود ۲۷ هزار مورد جدید افزایش یافته است.
به این ترتیب شمار مبتلایان به ویروس کرونا به پنج میلیون و ۲۳۸ هزار نفر رسیده و تعداد فوتی‌های کرونایی طبق آمار رسمی به ۱۱۳ هزار نفر. تعداد شهرهایی که در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند نیز ۳۹۰ شهر اعلام شده که حدود دوسوم آن‌ها در وضعیت قرمز هستند.علیرضا رئيسی، سخنگوی ستاد کرونا نیز از عبور ایران از پیک پنجم می‌گوید و از کاهش شمار فوتی‌ها در آبان‌ماه. این در حالی است که در یک ماهی که از زمان شروع رسمی کار ابراهیم رئیسی می‌گذرد، ۱۷ هزار نفر از مردم ایران، طبق آمار رسمی، به علت ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. 
تصویر دوم را محمدرضا محبوب‌فر ارائه می‌دهد. او که کارشناس حوزه سلامت است، در یادداشتی که برای روزنامه "آرمان ملی" نوشته از ۲۰۰ روز عقب افتادگی در تزریق واکسن کرونا سخن گفته است.او افزایش شمار قربانیان کرونایی در ایران را ناشی از "بی‌مسئولیتی‌ها و عدم تدبیر درست" دانسته و نسبت به موج ششم کرونا در ایران هشدار داده است.
این کارشناس می‌گوید: «پیک ششم بیماری کرونا اکنون در راه است و چنانچه فکر اساسی برای وضعیت فعلی نشود به‌زودی کشور با فاجعه انسانی وحشتناک‌تر از پیک پنجم مواجه خواهد شد.»
محبوب‌فر گفته است که ایران "چوب بی‌تدبیری‌های گذشته" را می‌خورد و برای تایید سخن خود به چند آمار جهانی اشاره می‌کند. او می‌گوید ۷۰ درصد جمعیت خاورمیانه به طور کامل واکسینه شده‌اند و از آمیزش خطرناک دو سویه لامبدا و دلتا در موج ششم همه‌گیری کرونا خبر می‌دهد.
این کارشناس حوزه سلامت به تزریق ۹۷ میلیون دوز واکسن کرونا در ترکیه اشاره می‌کند و به مسئولان گوشزد می‌کند که تعداد بیماران و مرگ و میر در کشور چین، کم‌تر از استان خوزستان بوده است.محبوب فر در تصویر دوم برای رسیدن به ایمنی جمعی تزریق دو میلیون واکسن در روز در یک بازه زمانی سه ماهه را الزامی می‌داند و در اجرایی بودن چنین طرحی ابراز تردید می‌کند.

 
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها