به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۸ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۲۹۴۹۲۵

نقش دز سوم سینوفارم در افزایش آنتی بادی

نقش دز سوم سینوفارم در افزایش آنتی بادی
گروه علمی:تحقیقی جدید نشان می دهد یک هفته پس از دریافت دز سوم واکسن کووید۱۹ سینوفارم سطح آنتی بادی بدن انسان نسبت به ۵ ماه پس از دریافت دز دوم، افزایش می یابد. تحقیقی کوچک در چین نشان داده تزریق سومین دز واکسن کووید ۱۹ سینوفارم چند ماه پس از دریافت دز دوم، سبب می‌شود سطح کاهش یافته آنتی بادی در بدن فرد دوباره افزایش یابد.

همچنین طبق این تحقیق دز بوستر واکنش‌های سلولی به ویروس کرونا را ارتقا می‌دهد. البته یافته‌های مذکور هنوز توسط محققان دیگر بررسی نشده است. این در حالی است که چین تزریق دز سوم واکسن کووید ۱۹ را به افراد در معرض خطر بالای ابتلاء به بیماری آغاز کرده است.

براساس یافته‌ها حدود ۵ ماه پس از دریافت دز دوم، متوسط سطح آنتی بادی در برابر ویروس حدود ۷۰ درصد نسبت به سطح آن در ۴ هفته پس از دریافت واکسن کاهش می‌یابد. اما یک هفته پس از تزریق دز سوم، سطح آنتی بادی در مقایسه با ۵ ماه پس از دریافت واکسن ۷.۲ بار افزایش یافت.البته کاهش میزان آنتی بادی با گذر زمان پس از تزریق واکسن‌های دیگر نیز رصد شده است.

در حال حاضر نگرانی‌هایی درباره از بین رفتن آنتی بادی در گذر زمان و کاهش قابلیت محافظت واکسن از بدن در برابر ویروس افزایش یافته است.واکسن سینوفارم برای مقابله با ویروس کرونا علاوه بر چین در امارات متحده عربی و کامبوج نیز نقش مهمی داشته است.
برچسب ها: واکسن سینوفارم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها