به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۶ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۲۹۶۷۲۶

پارلمان آلمان بزرگ‌تر می‌شود

پارلمان آلمان بزرگ‌تر می‌شود
گروه بین الملل: بوندستاگ یا پارلمان آلمان باز هم بزرگ‌تر می‌شود. بر اساس نتایجی که تاکنون از انتخابات پارلمانی این کشور به دست آمده است، این بار ۷۳۵ نماینده بر کرسی‌های پارلمان تکیه خواهند زد.
این یعنی پارلمان به رکورد جدیدی در شمار نمایندگان خود دست می‌یابد، اگرچه این شمار کم‌تر از پیش‌بینی‌هاست.مردم آلمان در انتخابات پارلمانی دو رأی به صندوق‌ها انداختند: یک رأی برای نماینده محلی در پارلمان و یک رأی برای فهرست یکی از احزاب سیاسی.تعداد نمایندگان پارلمان آلمان به صورت استاندارد باید ۵۹۸ باشد. نیمی از این تعداد یعنی ۲۹۹ نماینده با آرای مستقیم مردم و نیم دیگر بر اساس آرای رأی‌دهندگان‌ به فهرست‌های احزاب انتخاب می‌شوند.اگر شمار نمایندگانی که یک حزب از طریق آرای مستقیم مردم به دست می‌آورد بیش‌تر از تعداد نمایندگانی باشد که بر اساس آرای داده‌ شده به فهرست آن حزب حائز می‌شود، آن موقع نابرابری بین آرای هر حزب در این دو رأی‌گیری به وجود خواهد آمد و شمار کرسی‌های پارلمان می‌تواند افزایش یابد. به این معنی که چون این حزب کرسی اضافه به دست آورده، باید به احزاب دیگر هم متناسب با آرایشان کرسی‌های اضافه تعلق بگیرد تا این وضعیت جبران شود. در همین حال مارکو بوشمن، کارشناس حقوق انتخاباتی حزب دموکرات‌های آزاد (FDP) در مورد افزایش مداوم تعداد نمایندگان پارلمان ابراز نگرانی کرده است.
او  گفت، این روند فزاینده باعث کندترشدن کار نمایندگان می‌شود و در نتیجه به دموکراسی آسیب خواهد زد.بوشمن تأکید کرد که پارلمان جدید وظیفه دارد، یک قانون انتخاباتی عادلانه و مطابق قانون اساسی تصویب کند تا مقرراتی محدودکننده برای افزایش تعداد نمایندگان وضع شود.در آخرین دوره انتخاباتی تعداد نمایندگان به رقم رکوردشکن ۷۰۹ رسیده بود. برای انتخابات سال ۲۰۲۵  اصلاحاتی عمده برنامه‌ریزی شده است.


 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها