به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۴:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۲۹۷۵۰۵

روش بازگشت سریع حس بویایی پس از کرونا

روش بازگشت سریع حس بویایی پس از کرونا
گروه علمی: اوکسانا نیکیتینا، متخصص بیماریهای گوش و حلق و بینی اعلام کرد یکی از روش های مورد استفاده در درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا به بازگرداندن سریع حس بویایی کمک می کند.

 این پزشک روس استنشاق با آب معدنی را روشی موثر برای بازگرداندن حس بویایی پس ازابتلا به  کرونا نامید. به گفته وی  ، در این روش باید از آب معدنی حاوی سولفات منیزیم استفاده شود. لازم است که قبل از استفاده از آب معدنی ، گاز آن آزاد شده ، آنرا تا 36-37 درجه گرم کرده و داخل دستگاه استنشاق بریزید.اوکسانا نیکیتینا توضیح داد:" آبیاری مداوم حفره بینی باعث احیا و ترمیم مخاط بینی می شود ".

علاوه بر این می توان به جای آب معدنی از محلول ایزوتونیک آب دریا استفاده کرد. اثربخشی آن به طور کامل مشخص نیست  اما مضر نخواهد بود.پزشک روس برای بازگرداندن حساسیت به بوها ،مچنین توصیه کرد که حس بویایی با استفاده از اسانس های رز، اکالیپتوس، لیمو،منتول، رزماری، ترنج و درخت چای تحریک و احیا شود.

دو بار در روز باید به این روش ها متوسل شد: در عرض 15 ثانیه باید ترکیب را دم و بازدم کرده، ده ثانیه مکث نموده و از چهار عطر بطور متناوب و نوبتی استفاده شود. اگر پس از سه ماه حس بویایی  بازنگشت، باید از اسانس ها و عطرهای دیگر استفاده شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها