به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۲۹۸۷۵۲
دولت مراقب باشد پست‌های مختلف به افراد متملق محدود نشود

اصولگرایان سال‌هاست هر کاری دلشان می‌خواهد، انجام می‌دهند

اصولگرایان سال‌هاست هر کاری دلشان می‌خواهد، انجام می‌دهند
گروه سیاسی: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه ظرفیت اصولگرایان در انتخابات گذشته مشخص شد، گفت: در انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ شاهد بودیم که ظرف اصولگرایی محدود بود و اگر مردم از اصلاحات فاصله بگیرند ،آرای آنها به صندوق اصولگرایی نمی‌رود.

به گزارش ایلنا، سید محمود میرلوحی در خصوص تعامل اصلاح‌طلبان با حاکمیت، اظهار کرد: چرا باید هسته سختی دارای قدرت شکل بگیرد و برای بود و نبود اشخاص تصمیم‌گیری کند تا جایی که آقای ناطق نوری و لاریجانی را هم از قطار انقلاب پیاده کنیم.

وی افزود:‌ امروز حتی وقتی با برخی نهادها و قوا هم مخالفت شود، توهین به کل نظام تلقی می‌کنند در حالی که اصولگرایان سالهاست که هر کاری دلشان می‌خواهد انجام می‌دهند و هر پرونده‌ای که دوست دارند می‌بندند و هر پرونده‌ای را می‌خواهند باز می‌کنند.این عضو جبهه اصلاحات ایران گفت: طبق ماده ۴۰ قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح، ورود به مسائل سیاسی و انتخاباتی توسط نهادهای دفاعی ممنوع است و هیچ موضع‌گیری نباید از سوی این نهادها صورت گیرد. اما متاسفانه شاهد هستیم که برخی از این افراد به تمامی جزئیات مسائل سیاسی ورود می‌کنند ولی هرگونه مخالفتی با این نهادها شود، مخالفت با کل نظام تلقی می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: حتی شاهد بودیم که دو دستگی بین یکی از نهادها ایجاد شده بود اما اصلاح‌طلبان سکوت کردند که البته اصلاح‌طلبانی که در خصوص انتخابات ۱۴۰۰ کوتاه آمدند هم حاصل و نتیجه‌ای عایدشان نشد. واقعیت این است که اصلاح‌طلبان از یک طرف فلسفه وجودی‌شان اقتضاء می‌کند در میدان بمانند و مطالبات مردم را بشناسند و دسته بندی کنند و همچنین  واقعیت دیگری که نمی‌توان آن را نادیده گرفت یکدست شدن قدرت در کشور است. باید راه حلی برای این موضوع پیدا کرد؛ باید گفت‌وگو کرد و تعامل را در اولویت قرار داد همچنین از همه ظرفیت‌های موجود در قانون انتخابات استفاده کرد. کناره‌گیری و قهر کردن چاره مسائل امروز و به نفع مردم نیست. بنابراین اصلاح‌طلبان با مجموع شرایطی که هست بهتر است به جامعه بازگردند و روابطشان را با مردم تقویت کنند.

میرلوحی ادامه داد: امروز ظاهراً قوه مجریه و قوه قضاییه علاقمند به شنیدن نظرات و پیشنهادات بخش‌های مختلف جامعه و اصلاح‌طلبان هستند. اگر توصیه‌ها و وعده‌هایی که آقای رییسی در زمان انتخابات دادند، محقق شود بسیار موثر خواهد بود. ما این کار را در دولت اصلاحات انجام دادیم و می‌دانیم که اگر این اتفاق بیفتد چقدر به سود کشور، مردم و نظام خواهد بود.

وی اضافه کرد: اگر نهادها و پست‌های مختلف به افراد متملق محدود نشود، شاهد عملکرد مثبتی از دولت خواهیم بود اشخاصی که در مواجهه با مسئولان بجای بیان اشکالات و مسائل و نقد و نظر، تملق کنند، مشکل‌ساز هستند.

این عضو سابق شورای شهر تهران تأکید کرد: اصلاح‌طلبان و اصلاحات به عنوان یک جریانی که دارای اندیشه‌ها و دیدگاه‌های معینی است و در بزنگاه‌ها به خصوص دهه اخیر نشان داده‌اند که با مردم میانه خوبی دارند با در نظرگرفتن همه شرایط، محدودیت‌ها و موانع و مشکلات همچنان ثابت می‌کنند که دلسوز انقلاب  و کشور هستند. به نظر می‌رسد هسته سخت قدرت همچون سال ۷۶ و ۹۶ که مجبور شد واقعیت‌ها را بپذیرد باز هم واقعیت را بپذیرد اما اگر این چنین نباشد و نتوانند با مردم ارتباط برقرار کنند، باید نگران کشور بود؛ چون ظرفیت اصولگرایان در انتخابات گذشته مشخص شد. به خصوص در انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ شاهد بودیم که ظرف اصولگرایی محدود بود و اگر مردم از اصلاحات فاصله بگیرند، آرای آنها به صندوق اصولگرایی نمی‌رود.

وی افزود: امروز شاهد هستیم هر چقدر از این دو جناح آراء کسر شود، به جایی سرریز می‌شود که مخالف نظام و قانون اساسی است. متاسفانه شرایط کشور به گونه‌ای است که انتظارات، مطالبات و توقعات فراوانی پاسخ داده نشده و در سال‌های اخیر هم مشکلات اقتصادی، اشتغال و حاشیه‌نشینی ایجاد شده بنابراین اگر این مسائل حل و فصل نشود، شاهد اتفاقات جدیدی خواهیم بود و هیچگونه عقد اخوتی با هیچ دولتی بسته نشده است. حکومت‌ها اگر بخواهند دوام و بقا داشته باشند باید به نیازهای مردم توجه داشته باشند و حقوق مردم را به رسمیت بشناسند.
برچسب ها:  محمود میرلوحی

بر پدر دروغ گو لعنت
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ۲۱:۵۶
سنگ پای قزوین (377808)
۱۴۰۰/۰۷/۱۹ ۰۰:۴۳
مردم از هر دو گروه خسته نشده اند بلکه متنفرند (377811)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها