به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۳ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۲۹۹۳۶۹

چگونه یک «چلمن» مدیر موزه فرش شد؟

چگونه یک «چلمن» مدیر موزه فرش شد؟
گروه فرهنگ وهنر: صدور حکم ریاست موزه فرش ایران برای سجاد نوروزیان عضو انجمن «پیپ ایران» توسط عزت ا... ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت و برخی با بازنشر ویدئویی که نوروزیان در آن برای تبلیغ، بازی کرده و خود را «چلمن سیزدهم» معرفی می‌کند به این حکم واکنش نشان دادند.
 سوابق نوروزیان در حوزه کودک بود و او پیش از این، مدیریت دفتر آینده پژوهی کودک را برعهده داشته است. البته پیش از این و در زمان ثبت نام نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری، ضرغامی سجاد نوروزیان را به عنوان دستیار در حوزه کسب و کار در فضای مجازی معرفی کرده بود. سجاد نوروزیان عضو انجمن «پیپ ایران» نیز است در پیشینه او تبلیغ توتون برای یک شرکت بازرگانی نیز دیده می‌شود.همچنین او تهیه‌کننده چند برنامه تلویزیونی بوده است. از سوابق مدیریتی و اجرایی دیگر وی می‌توان به طراحی یک شهربازی مهارتی حرکتی و نوشتن یک کتاب درباره گل‌پروری اشاره کرد. انتصاب او به عنوان مدیر موزه تخصصی فرش بازتاب منفی زیادی داشته و بسیاری می‌گویند او هیچ شناختی از فرش و فعالیت فرهنگی در حوزه گردشگری ندارد.
کاربری در این باره نوشت: بهتره رئیس موزه فرش حداقل‌هایی از فرش رو بدونه.کاربر دیگری نوشت: قطعا هر مسئولی در وهله اول نیرو‌هایی رو انتخاب می‌کنه که از توانایی هاشون خبر داره و می‌تونه باهاشون کار کنه. پس الکی شلوغش نکنید.
کاربری دیگر نوشت: آقای ضرغامی یعنی در مملکت انسان شایسته‌تر با وجهه بهتر وجود نداشت که دست به دامن سلبریتی‌های دلقک شدی؟ صدور حکم ریاست موزه فرش ایران که با ارزش‌ترین فرش‌های ایران در آن هستند برای چنین فردی دهن کجی به ملت است.دیگری نوشت: عزت‌الله‌خان ضرغامی اگر رییس جمهوری ایران شده بودید، همین جناب نوروزیان قرار بود بشود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا آموزش و پرورشتان؟! ما اگر قضیه چلمن را کنار بگذاریم و نادیده بگیریم که البته غیرقابل اغماض است؛ باز هم این ابهام باقی می‌ماند که یک فعال حوزه کودکان چه ارتباطی به مدیریت موزه فرش ایران دارد؟! به قول ظریفی اساسا وی توانایی لازم برای تشخیص تفاوت فرش ماشینی اعلا با فرش دستی را دارد؟! قای ضرغامی شما رییس رسانه ملی بودید و خوب می‌دانید افکار عمومی یعنی چه! لطفا پاسخ مناسبی به این ابهامات بدهید.
حمیدحاجی‌پور از روزنامه‌نگاران ایران در توییتی نوشت: باور می‌کنید این فرد که تبلیغ توتون رو می‌کنه و‌خودش رو «چلمن سیزدهم» معرفی می‌کنه با حکم عزت ضرغامی شده رییس موزه فرش ایران! ‏موزه فرش مخازنی از فرش‌های بی‌نظیری داره که قابل ارزش‌گذاری نیستند و‌حالا این چلمن به ادعای خودش رییس این موزه شده!
موزه فرش، یکی از موزه‌های استان تهران و طراح بنای آن، عبدالعزیز فرمانفرمائیان است که در تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۶ با هدف پژوهش در سوابق، تحصیلات و کیفیت تاریخی هنر و صنعت فرش، خاصه فرش ایرانی آغاز به کار کرد.در این موزه، فرش‌های بسیار نفیس از سراسر ایران که حاصل کار هنرمندان مشهور از قرن نهم هجری تا دوره معاصر است به نمایش گذاشته شده‌است. ساختمان موزه سه هزار و ۴۰۰ متر مربع مساحت دارد و آذین‌های نمای بیرونی آن شبیه دار قالی طراحی شده‌است. پیش از این پریسا بیضایی به مدت ۵ سال رئیس موزه فرش بود.




 
برچسب ها: موزه فرش ایران

۱۴۰۰/۰۷/۲۳ ۱۲:۴۹
از منظر فرهنگی حوزه فرش می تونه یکی از محورهای توسعه هنری سبک زندگی ایرانی اسلامی باشه و این انتصاب میتونه در تحقق این امر موثر باشه. (377906)
فراش
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۲۳ ۱۳:۴۴
ببین کودکان و فرش ارتباط بسیار نزدیک و دیرینه ای وجود دارد که به هیچ وجه قابل انکار نیست. کودکان آنقدر به تمیزی فرش اهمیت می دهند که بزرگترها را محبور می کنند هر چند وقت یکبار فرش ها را جهت شستشو به قالیشویی بسپارند. (377908)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۸/۱۶ ۱۸:۴۲
هر چ فکر میکنم این صاحب منصبی هیچ تفاوتی در نوع انتخاب جدید منصبان چه از قدیم چ در حال نیست و همه... (378865)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها