به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۹ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۳۰۰۵۲۶
۶۰ هزار خودرو خارجی در راه بازار

آغاز واردات خودرو از ۵ ماه دیگر

آغاز واردات خودرو از ۵ ماه دیگر
گروه اقتصادی: پس از موافقت وزیر صمت با آزادسازی واردات خودرو در سال ۱۴۰۱ این بار خبر جدیدی از سوی یک نماینده مجلس اعلام شده است.مرداد ماه امسال بود که طرح آزادسازی واردات خودرو به تدریج مطرح و در ماه بعد از آن جدی‌تر شد. در این ماه خودروسازان میزان تولید خود را ۱۲ درصد بیشتر کردند و حتی میزان فروش آنها پنج درصد هم بیشتر از تولید آنها شد و علاوه بر این، برخی مخالفت‌ها توسط افراد مختلف مثل وزیر جدید صمت در مقابل آزادسازی واردات خودرو مطرح شد.
 
با این حال این طرح در مجلس همچنان پیگیری شد و وزیر صمت هم تغییر موضع داد و گفت این آزادسازی از سال آینده انجام شود.پس از موافقت وزیر صمت با آزادسازی واردات خودرو در سال ۱۴۰۱ این بار خبر جدیدی از سوی یک نماینده مجلس اعلام شده است.یک نماینده مجلس گفت: از نیمه نخست سال ۱۴۰۱ می‌توان واردات خودروی خارجی را کلید زد و با اجرای این مصوبه بین ۶۰ تا ۸۰ هزار خودروی خارجی وارد کشور می شوند.

آن طور که اقتصادآنلاین به نقل از بهزاد رحیمی، نماینده بانه و سقز نوشته، در حال حاضر بیشتر مشکلات پیش روی طرح، حل شده و تنها مساله باقی مانده گره گشایی از نحوه استفاده از ارزهای برآمده از صادرات و تعیین تکلیف منشا ارزهای بیرونی است که نمایندگان تلاش می کنند این مشکلات نیز برطرف شود.

رحیمی اظهار کرد: با اجرای این مصوبه بین ۶۰ تا ۸۰ هزار خودروی خارجی با گزاره‌هایی که در طرح گنجانده شده وارد کشور می‌شوند. ورود این خودروهای استاندارد، باعث خواهد شد تا خودروسازان داخلی نیز به فکر ارتقای کیفیت خودروی خود باشند، چرا که دیگر، عرضه کننده انحصاری خودرو در بازار داخلی نخواهند بود. ضمن اینکه رقابت میان خودروسازان برای صادرات بیشتر محصولات خود داغ‌تر خواهد شد.آیا این پیش‌بینی محقق خواهد شد؟
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: واردات خودرو
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


Esi
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۲۹ ۱۳:۰۲
به احتمال زیاد مافیای خودرو سازی اجازه واردات رو نخواهد داد اینها بیشتر شومن بازی نماینده هاست. اگر هم اجازه بدن با این تعرفه و عوارض دولتی. شمارگذاری و قیمت دلار و سود وارد کننده و دلال بازی یه خودروی ارزان قیمت و اقتصادی 15 هزار دلاری تو ایران قیمتش بالای یه میلیارد میشه این رقابت ایجاد نمیکنه ایران خودرو و سایپا هم از خدا خواسته بازم کیفیت رو میارین پایینتر قیمت رو بالاتر. شایدم خود ایران خودرو و سایپا خودرو وارد کنن هم از آخور بخورن هم از توبره (378227)
۱۴۰۰/۰۷/۲۹ ۱۴:۱۰
عمرأ اگر اين مسئله اتتفاق بيافته
با يك حكم ماست مال ميشه ميره
خواهيم ديد (378230)
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۲۹ ۱۶:۲۴
خدا لعنت کنه (378237)
۱۴۰۰/۰۷/۳۰ ۰۳:۵۰
نچ معلومه که خودرو وارد نمیشه این موضوع فقط یه سیاه نمایی واسه خودروسازهای داخلی ولال‌هاشونهستن که قیمت محصولات این دوتا خودرو ساز رو به دوسه برابر قیمت الان توبازار بفروشن درسته که خودروسازها با قرعه‌کشی خودرو قیمت مصوببه بازار میدن اما بطور کاملا نمایشیه این قرعه‌کشی‌ها تواین مدت زمانی‌که خودروسازها خودرو روبه صورت قرعه‌کشی به قول خودشون روانه بازار میکنن تا الان کمتر کسانی رو دیدیم که توی این قرعه کشی اسمشون بالااومده باشه معمولاخودروساز خودرو رو به دست دلال‌های خودی میده تادربازاربفروشه (378248)
۱۴۰۰/۰۷/۳۰ ۰۸:۳۲
۵ماه‌دیگه‌هم‌میگیدتعطیلات‌شدشماخیلی‌باهوشیدچغدزیاد،هههههه (378250)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها