به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۱ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۳۰۰۸۶۱

از کالسکه ناصرالدین شاه تا رولزرویس احمد شاه

از کالسکه ناصرالدین شاه تا رولزرویس احمد شاه
گروه فرهنگی: موزه خودورهای تاریخی ایران با نمایش لیموزین آب‌طلاکاری شده، رولزرویس سیلور گوست احمد شاه قاجار، فانتوم ۴ ضدگلوله، کالسکه سلطنتی ناصرالدین شاه قاجار و نمونه‌های نادر دیگر در صنعت خودروسازی در جاده مخصوص کرج افتتاح شد.

ساختمان جدید این موزه که بیشتر شبیه پارکینگ خودروهای لوکس تاریخی، منحصر به فرد و آنتیک است، امروزبا حضوررییس بنیاد مستضعفان و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح و از لوح موزه رونمایی کردند.
در موزه خودروهای تاریخی، نمونه‌های نادر صنعت خودروسازی جهان نگهداری می‌شود؛ از جمله، پیرس آرو لیموزین آب‌طلاکاری‌شده که تنها نمونه پنتر لیزر تولیدشده در جهان و تنها اتومبیلی است که حاصل کار مشترک کمپانی‌های مرسدس بنز، پورشه و فولکس واگن است، و همچنین مجموعه‌ای غنی از مدل‌های رولزرویس از جمله رولزرویس سیلور گوست احمد شاه قاجار، مدل افسانه‌ای فانتوم ۴ ضدگلوله که زمان تولید آن از ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۶ میلادی بود و فقط ۱۸ دستگاه در کل دنیا وجود داشت و یک دستگاه آن ضدگلوله بود که برای خانواده سلطنتی ساخته شد، فانتوم ۳ و مجموعه مرسدس بنزها شامل مدل استثنائی ۵۰۰ کا، ۶۰۰ لیموزین و ۱۹۰ SL.

دراین نمایشگاه ،کالسکه سلطنتی ناصرالدین شاه قاجار که قدیمی‌ترین کالسکه موجود در ایران معرفی شده و کالسکه مخصوص تاجگذاری که هر دو ساخت کارخانه معروف واگن فابریک در کشور اتریش هستند، به نمایش گذاشته شده‌اند.موزه خودروهای تاریخی با نمایش ۶۱ وسیله نقلیه از خودرو تا موتورسیکلت و کالسکه از روز دوشنبه، سوم آبان‌ماه به روی بازدیدکنندگان باز خواهد شد.
برچسب ها: موزه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها