به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : ۳۱۰۶۶۶

بلینکن: بررسی راه‌های جایگزین در تعامل با ایران

گروه بین‌الملل: همزمان با کاهش امید به احیای توافق هسته‌ای موسوم به «برجام» در وین، وزیر خارجه آمریکا گفت که این کشور در حال آمادگی برای «راه‌های جایگزین» جهت مواجهه با تهدید ایران در صورت شکست مذاکرات وین است.
بلینکن: بررسی راه‌های جایگزین در تعامل با ایران
آنتونی بلینکن، در جریان سفر خود به اندونزی گفت، واشینگتن روند دیپلماتیک را در قبال ایران ادامه داده و آن را بهترین گزینه می‌داند، اما از سوی دیگر «به صورت فعال با شرکا و متحدان خود در حال بررسی راه‌های دیگر نیز هستیم.» روزنامه «نیویورک تایمز» نیز به نقل از منابعی در دولت آمریکا نوشته بود که جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، از جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، خواسته است برنامه «پنتاگون» برای حمله نظامی به ایران در صورت شکست مذاکرات اتمی را مورد بررسی قرار دهد. در همین زمینه، کنت مک‌کنزی، رئیس «فرماندهی مرکزی آمریکا» تاکید کرد که واشینگتن مجموعه‌ای از گزینه‌های نظامی متنوع و قوی برای «توقف ایران» روی میز دارد.
بلینکن با اشاره به بیانیه سه کشور بریتانیا، فرانسه و آلمان در زمینه روند مذاکرات هسته‌ای وین تصریح کرد: «اگر پیشرفت سریعی حاصل نشود، برجام به توافقی توخالی تبدیل خواهد شد.» دیپلمات‌های ارشد «تروئیکای اروپایی» در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده بودند که با توجه به پیشرفت سریع صنایع هسته‌ای ایران، برجام به زودی «پوچ» می‌شود. دیپلمات‌های سه کشور قدرتمند اروپا یعنی بریتانیا، فرانسه، و آلمان در بیانیه خود تصویری «بدبینانه» از احتمال احیای برجام ارائه دادند و گفتند: «تا این لحظه، ما هنوز نتوانسته‌ایم به مذاکرات واقعی بپردازیم.» جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در نشستی مطبوعاتی گفت، هنوز زود است که بگوییم آیا ایران با رویکردی سازنده به مذاکرات بازگشته یا خیر.» میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین نیز روند مذاکرات را در حال پیشرفت اما با سرعت «نه چندان زیاد» توصیف کرد. طرف‌های اروپایی و آمریکایی، پیشنهادات ایران را غیرقابل پذیرش، تضعیف کننده اصل مذاکره و عقب‌نشینی قابل‌توجه از توافق‌های قبلی توصیف کرده‌اند.
برچسب ها: آنتونی بلینکن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها