به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۰۳ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۳۱۲۲۳۶

اسرائیل از یک توافق خوب با ایران حمایت می‌کند

اسرائیل از یک توافق خوب با ایران حمایت می‌کند
گروه بین الملل:  وزیر خارجه اسرائیل، گفت: اگر آمریکا بتواند به یک توافق هسته‌ای قوی با ایران دست‌یابد که توانایی جمهوری اسلامی را جهت ساخت سلاح اتمی برای همیشه محدود کند، کشورش با چنین توافقی مشکلی نخواهد داشت.
یائیر لاپید این اظهارات را  پس از دیدار با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا در یک ویدئو کنفرانس از دفترش مطرح کرد.
یائیر لاپید در این مصاحبه گفته است، ما هیچ مشکلی با یک توافق نداریم. یک توافق خوب٬ چیز خوبی است.
وزیر امور خارجه اسرائیل اضافه کرد، بهترین راه دوم، عدم توافق است، اما می‌بایست تحریم‌ها تشدید شوند و اطمینان حاصل کرد که ایران نمی‌تواند به جلو حرکت کند. و سومین و بدترین راه٬ یک معامله بد است.مقامات آمریکایی می‌گویند، زمان باقی‌مانده برای احیای توافق هسته‌ای با ایران با توجه به سرعت پیشرفت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی رو به اتمام است و خطر بروز یک «بحران شدید» وجود دارد.نیویورک تایمز می‌گوید٬ تعدادی از مقامات نظامی و اطلاعاتی سابق اسرائیل گفته‌اند که اکنون فکر می‌کنند زمانی که برجام به طور کامل اجرا می‌شد وضعیت بهتری وجود داشت.
نیویورک تایمز در ادامه نوشته است، به نظر می‌رسد که یائیر لاپید سعی دارد فاصله دیدگاه کشورش با آمریکا را بر سر برنامه هسته‌ای ایران کاهش دهد.یائیر لاپید در ادامه این مصاحبه گفته است٬ اکثریت اسرائیلی‌ها، از جمله اپوزیسیون، احساس می‌کردند که توافق برجام به اندازه کافی خوب نبود.
وزیر امور خارجه اسرائیل اضافه کرد٬ این به دلیل بند غروب در برجام بود که در سال ۲۰۳۰ به ایران اجازه می‌داد مواد لازم برای ساخت بمب اتمی را تولید کند.مطابق «بند غروب» در برجام پس از ۱۰ سال ایران می‌تواند سانتریفیوژهای غنی‌سازی را افزایش دهد و پس از ۱۵ سال نیز اجازه دارد حجم اورانیوم کمتر غنی‌شده خود را زیادتر کند.
یائیر لاپید در این مصاحبه از ابراز نظر در خصوص تلاش‌های اسرائیل برای خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران خودداری کرد، اما گفت٬ هر اتفاقی که برای تاسیسات هسته‌ای ایران می‌افتد ربطی به مذاکرات هسته‌ای با ایران ندارد.او اضافه کرد، تنها چیزی که می‌توانم به شما بگویم این است که اسرائیل بارها گفته است: ما حق داریم از خود در برابر بزرگترین تهدیدات وجودی محافظت کنیم.
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها