به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۲ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۳۱۳۹۱۶

امکان ایجاد مشکل در ثبت جهانی ایذه

امکان ایجاد مشکل در ثبت جهانی ایذه
گروه فرهنگی: آغاز به کار تیم حفار چاه عمیق در مسیر چشمه‌های آب معبد تاریشا و بدون در نظر گرفتن بررسی‌ها و نگرانی‌های عمومی نسبت به آثار تاریخی، نشان می‌دهد شرایط به‌گونه‌ای است که باید خطر را بیش از پیش جدی گرفت.به گزارش  ایلنا از خوزستان، پس از یک وقفه چند روزه و بدون در نظر گرفتن دغدغه‌ها و نگرانی‌های دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی شهرستان ایذه، تیم حفار در نزدیکی سایت تاریخی اشکفت سلمان یکبار دیگر فعالیت شبانه روزی خود را از سر گرفت.

در این باره فعال میراث فرهنگی خوزستان  گفت: آغاز به کار حفاری این تیم درست در جهت مقابل تلاش‌های اداره کل میراث فرهنگی خوزستان و انجمن‌ها و مردمی است که مدت‌ها در تلاش هستند تا به آرزوی دیرینه خود یعنی ثبت آثار جهانی ایذه برسند. این کار بدون نظر کارشناسی است و باید اداره کل میراث فرهنگی خوزستان فوری جلوی ادامه فعالیت آن را بگیرد، زیرا احتمال به خطر افتادن روند ثبت جهانی آثار تاریخی ایذه وجود دارد.

مجید کیوانی افزود: مشکل تأمین آب شرب مردم نه از طریق حفر چاه که از سرشاخه‌های کارون و دریاچه عظیم کارون ۳ می‌گذرد. ما نباید آینده یک شهر را به خطر بیندازیم و حفر این چاه دقیقا خطر عقیم‌سازی چشمه اشکفت سلمان را چندین برابر می‌کند.با توجه به جلسه کارشناسی که با حضور نمایندگان آب استان، رئیس پایگاه میراث فرهنگی آیاپیر، شهردار ایذه و انجمن دوستداران میراث فرهنگی ایذه «تا ری شا» در محل فرمانداری ایذه برگزار شد، نظر نهایی در منع ادامه فعالیت تیم حفار بوده و اینکه این تیم با چراغ سبز چه کسانی به فعالیت دوباره برگشته‌اند هنوز بر کسی روشن نیست.
برچسب ها: ایذه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها