به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب : ۳۱۷۲۰۲

کار‌هایی که خشکی چشم را بیشتر می‌کند

کار‌هایی که خشکی چشم را بیشتر می‌کند
گروه سلامت: خشکی چشم یکی از مشکلات رایجی است که بسیاری از افراد در طول عمر خود با آن مواجه می‌شوند. زمانی که این مشکل بروز می‌کند، فرد در انجام کار‌های روزانه خود دچار مشکل می‌شود و به سختی می‌تواند مطالعه کرده، تلویزیون تماشا و یا به صفحه رایانه خود نگاه کند. بسیاری از افراد در این زمان اقدام به مصرف قطره‌های چشمی می‌کنند. گرچه این قطره‌ها برای خشکی چشم مفید هستند؛ اما کمتر کسی به این نکته توجه دارد که برخی اقدامات ساده در زندگی می‌تواند خشکی چشم را تشدید کند.
 
در این مطلب به برخی از این موارد می‌پردازیم:
۱- استفاده از قطره‌های چشمی نامناسب: امروزه قطره‌های چشمی متعددی در بازار وجود دارند که برخی بهتر از دیگری هستند. به هیچ عنوان از قطره‌های چشمی که مدعی از بین بردن سرخی چشم به دلیل خشکی هستند، استفاده نکنید؛ زیرا دارای مواد شیمیایی هستند که باعث تنگ شدن رگ‌های خونی چشم می‌شوند و می‌توانند خشکی چشم را تشدید کنند.
۲- استعمال دخانیات: سیگار نه تنها برای ریه، بلکه برای چشم نیز مضر است. استعمال دخانیات و یا در معرض دود سیگار دیگران بودن می‌تواند باعث خارش، سوزش، و تشدید خشکی چشم شود.
۳- استفاده از دارو‌های ضد آلرژی: به طور طبیعی دارو‌های ضد آلرژی باعث کاهش ترشح غدد اشک می‌شوند که همین موضوع تاثیر منفی بر سلامت چشم دارد.
۴- عدم استفاده از محافظ چشم: در معرض باد قرار داشتن می‌تواند خشکی چشم را تشدید کند. از این رو، زمانی که هوا آفتابی است و باد می‌وزد بهتر است از عینک‌های آفتابی مناسب بهره بگیرید.
۵- نگاه کردن به صفحه نمایشگر به مدت طولانی: نباید به مدت طولانی به صفحه نمایشگر خیره شوید. برای جلوگیری از این کار، هر ۲۰ دقیقه یک بار نگاه کردن به صفحه نمایش را متوقف کرده و به مدت ۲۰ ثانیه به یک شی که در فاصله ۲۰ متری قرار دارد، نظر کنید.
۶- پلک زدن ناکافی و خیره شدن مداوم
۷- استفاده از آرایش چشم
۸- ننوشیدن آب کافی
۹- رژیم غذایی نامناسب: بکوشید در رژیم غذایی خود از ماهی‌های چرب مانند سالمون، تن و ساردین که حاوی اسید چرب امگا ۳ هستند استفاده کنید. این اسید چرب برای جلوگیری از خشکی چشم مناسب است.
۱۰- قرار گرفتن در معرض هوای خشک
۱۱- خود درمانی‌های اشتباه و بدون مشورت با پزشک
برچسب ها: خشکی چشم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها