به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۱۸:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۰ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۳۲۳۸۷۳

افزایش ۱۱ درصدی قیمت بیت کوین ظرف یک روز

افزایش ۱۱ درصدی قیمت بیت کوین ظرف یک روز
گروه اقتصادی: بازارهای جهانی در مواجهه با بحران روسیه و اوکراین و عکس العمل روسیه در مقابل تحریم های اقتصادی غرب وارد شوک شدند. در ابتدا بازار رمز ارزها به شدت افت ارزش را تجربه کرد ولی این روند موقتی بود و امروز هر بیت کوین در بازار جهانی با قیمت ۴۱ هزار و ۶۵۰ دلار مبادله شد که افزایش بالغ بر ۱۱ درصدی را نسبت به روز قبل داشت.

از طرف دیگر ارزش هر اتریوم هم در این روز به ۲۸۰۰ دلار رسید و این رمز ارز هم افزایشی معادل ۸.۷ درصد را تجربه کرد. در اولین روز ماه مارس سال ۲۰۲۲ ارزش هر رمز ارز XRP برابر با ۷۶ سنت بود و هر دوج کوین با قیمت ۱۲.۹ سنت مبادله شد. بررسی نرخ تغییرات قیمت رمز ارزها در روز گذشته نشان داد که بازار دوج کوین با ثبات تر از بازارهای دیگر بود و نرخ تغییرات قیمت در این بازار از دیگر بازارها کمتر بود.

مساله دیگری که در این روزها مورد توجه بود تاثیر بازار ارزهای مجازی و رمز ارزها در دور زدن تحریم های اقتصادی و بانکی روسیه است. روز گذشته مقامات امریکایی رسما اعلام کردند شرکتهای فعال در مبادله رمز ارزها نباید با افراد تحریم شده و بانکهای تحریمی روسیه همکاری داشته باشند.

دولت امریکا در بیانیه ای تاکید کرد قانون هایی در کشور در حال تنظیم است که امکان نظارت دقیق تر بر مبادلات بازارهای رمز ارزها را فراهم می کند و هدف از این قوانین ممانعت افراد و شرکتهای تحریمی به استفاده از بازار رمز ارزها برای دور زدن تحریم است.

دولت امریکا نه تنها از شرکتهای فعال در این کشور بلکه از تمامی شرکتهای فعال در بازار رمز ارزها در سراسر دنیا خواست تا از فعالیت افراد تحریم شده روسیه به بازار امتناع کنند. تحلیل گران بر این باورند افزایش نظارت بر بازار رمز ارزها و افزایش قوانین در این حوزه می تواند باعث کاهش تقاضا برای این بازار شود و افت قیمت رمز ارزها را به همراه بیاورد.

ولی نمی توان به طور دقیق گفت که این روند چه مدتی طول می کشد و یا میزان این تاثیر چقدر خواهد بود.بازار رمز ارزها همواره به دلیل امکان فرار مالیاتی توسط شرکتهای بزرگ غربی مورد استقبال قرار گرفته بود ولی اگر قرار باشد اطلاعات این مبادلات وارد سیستم مالی امریکا شود و مبادلات این حوزه هم مشمول مالیات شود، وضعیت متفاوتی در این بازار ایجاد خواهد شد.

اروپا هم که در این سیاست با امریکا همراه شده است در نظر دارد از دسترسی افراد و شرکتهای تحریم شده به منابع مالی و املاکشان در اروپا امتناع کند. این سیاست باعث می شود تا اموال و سرمایه های بلوکه شده روسیه تا زمانی که توافقی با غرب انجام بشود و تنش های اوکراین به پایان برسد، برای مقامات روس غیر قابل دسترس باشد.

اما در این روز ها خبر دیگری هم هست که توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است و آن هم افزایش سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در دنیا است. طبق گزارش وب سایت کوین دسک در یک هفته گذشته ۳۶ میلیون دلار در صندوق های سرمایه گذاری دیجیتال سرمایه گذاری شده است ولی مساله جالب این است که بخش اعظم این سرمایه گذاری در کشورهای امریکایی انجام شد و در مقابل کشورهای اروپایی شاهد خروج سرمایه از بازار ارزهای دیجیتال بودند.

با وجود اینکه هنوز نمی توان با قطعیت دلیل این تغییر رویکرد در بازار اروپا را تشریح کرد ولی به نظر می رسد هشدارهای پی در پی مقامات اقتصادی اروپا مبنی بر غیر قابل اعتماد بودن بازار رمز ارزها و احتمال زیان دهی در صورت سرمایه گذاری در این بازارها بود که باعث شد تا این بازار وارد شوک شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها