به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۰:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب : ۳۲۴۴۶۰

اینتر از سوپرلیگ اروپا کنار کشید

گروه ورزشی: تنها اینتر است که به شکل قطعی از سوپرلیگ جنجالی اروپا کناره گیری کرده و 11 باشگاه دیگر همچنان به قراردادشان پایبند هستند.
اینتر از سوپرلیگ اروپا کنار کشید
پروژه سوپرلیگ چندی پیش توسط سه باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس راه اندازی شد و 6 باشگاه انگلیسی و همچنین اتلتیکو، میلان و اینتر نیز از آن پشتیبانی کردند. با مخالفت سرسختانه یوفا و نیز هواداران فوتبال در انگلیس، در نهایت این پروژه با شکست مواجه شد.
 

 
یوفا رئال، بارسا و یوونتوس را تهدید به اخراج از رقابت‌های اروپایی کرد ولی در نهایت نتوانست به موفقیتی در این راه دست پیدا کند. روز چهارشنبه در انگلیس ادعا شد که هر سه باشگاه قصد دارند پروژه سوپرلیگ دو را شروع کنند که تغییراتی نسبت به نسخه اولیه دارد.
 

 
طبق ادعای کادنا کوپه، تا به اینجا باید اینتر را تنها خروجی قطعی از سوپرلیگ دانست چرا که در قرارداد منعقده، یک بند جدایی برای اینتر در نظر گرفته شده بود. هنوز جزئیات بیشتری از این بند منتشر نشده ولی گفته می شود عدم ثبات در مدیریت باشگاه و احتمال واگذاری سهام باشگاه توسط کمپانی سانینگ چین، آنها از ابتدا خواهان گنجانده شدن بند جدایی بودند تا دست مدیریت بعدی برای تصمیم گیری باز باشد.
 11 باشگاه دیگر اما همچنان به قرارداد خود متعهد هستند، هرچند همگی به جز رئال، بارسا و یوونتوس خیلی زود از این پروژه شفاها کناره گیری کردند. در قرارداد، برای جدایی احتمالی هر باشگاه غرامتی سنگین پیش بینی شده که همین کار را دشوار می کند. روز گذشته آندره‌آ آنیلی مدیر یوونتوس تاکید کرد که 11 باشگاه همچنان به قراردادشان پایبند هستند و به زودی از نسخه دوم سوپرلیگ رونمایی خواهد شد.
برچسب ها: سوپرلیگ اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها