به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۶:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ساعت ۰۳:۲۹
کد مطلب : ۳۲۴۴۷۳

‏زلنسکی: ما را از اکسیژن هم محروم کنید، با سینه‌ای پر از نفس خواهیم گفت: «برو گم شو از سرزمین ما!»

رییس‌جمهور اوکراین در کنار نیروهای ارتش و مبارزان مردمی
رییس‌جمهور اوکراین در کنار نیروهای ارتش و مبارزان مردمی
گروه بین‌الملل: رییس‌جمهور اوکراین، تصمیم ناتو مبنی‌ بر ایجاد نشدن منطقه پرواز ممنوع بر فراز کشورش در مقابل حمله روسیه را محکوم کرد.

‏ولودیمیر زلنسکی، که جمعه شب زنده و به شکل ویدیویی در میان جمعیت انبوهی از معترضان به جنگ در شهرهای اروپا از جمله پراگ، پاریس و فرانکفورت سخنرانی کرد. افزود: «بیرون بیایید و تا آنجا که می‌توانید از اوکراین حمایت کنید. اگر ما سقوط کنیم، شما هم سقوط خواهید کرد.»
رییس‌جمهور اوکراین گفت: «متجاوز به این خیال بود که می‌تواند تلویزیون و مخابرات و برق اوکراینی‌‌ها را قطع کند، جلو دسترسی آنها به مواد غذایی را بگیرد، مردم اوکراین را به اطاعت وامی‌دارد. ولو اینکه ما را از اکسیژن محروم کنید، با سینه‌ای پر از نفس خواهیم گفت: «برو گم شو از سرزمین ما!»
ولودیمیر زلنسکی، گفت: «امروز ناتو به بمباران بیشتر شهرها و روستاهای اوکراین چراغ سبز نشان داد و از ایجاد منطقه پرواز ممنوع خودداری کرد ناتو آگاهانه تصمیم گرفت آسمان اوکراین را نبندد. خود کشورهای ناتو این روایت را بافته‌اند که بستن آسمان اوکراین تعرض مستقیم روسیه علیه ناتو را در پی خواهد داشت. این خودهیپنوتیزم افراد ضعیفی است که اعتماد به نفس ندارند. از این به بعد شما هم مسئول مرگ قربانیان این جنگ هستید. به دلیل ضعف و پریشانی‌تان.
گفتنی اینکه، جمعه شب تظاهرات صدهاهزار نفری ضد جنگ در حمایت از مردم اوکراین در پراگ پایتخت کشور جمهوری چک و تفلیس پایتخت گرجستان و بسیاری از شهرهای جهان برگزار شد و قرار است امروز شنبه نیز در دهها شهر دیگر برگزار شود.

 آمریکا: گزینه "پرواز ممنوع" بر فراز اوکراین منتفی است!
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پس از گفت‌وگو با همتایان اروپایی در بروکسل، سخنان دبیرکل ناتو را تکرار کرد و گفت: «مسئولیت اصلی ما، تضمین فراتر نرفتن جنگ از اوکراین است.»
بلینکن تاکید کرد که منطقه پرواز ممنوع، گزینه مناسبی نیست زیرا انجام آن تنها با فرستادن هواپیماهای ناتو به حریم هوایی اوکراین و سرنگونی هواپیماهای روسی میسر می‌شود و این چیزی است که می‌تواند به یک جنگ بزرگ در اروپا منجر شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها