به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ساعت ۰۳:۳۹
کد مطلب : ۳۲۴۴۷۴

آمریکا: جهان از یک فاجعه هسته‌ای در امان ماند

آمریکا: جهان از یک فاجعه هسته‌ای در امان ماند
گروه بین‌الملل: لیندا توماس گرینفلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل در نشست اضطراری شورای امنیت با محکومیت شدید روسیه در حمله به نیروگاه اتمی زاپورژیا گفت: «به لطف خدا، جهان در شب گذشته از یک فاجعه هسته‌ای جان به در برد.» خانم گرینفلد اضافه کرد که خطری بس عظیم از گوش مردم روسیه، اوکراین و اروپا عبور کرد.

شویگو: هیچ پیشرفتی در مذاکرات با اوکراین وجود ندارد
وزیر دفاع روسیه از روند مذاکره با اوکراین و در جا زدن گفت‌وگوها انتقاد کرده است. به گزارش خبرگزاری تاس، سرگئی شویگو به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفته که مذاکرات در همان جایی قرار دارد که آغاز شده و هیچ پیشرفتی نداشته است. دور سوم گفت‌وگوهای طرفین قرار است شنبه یا یکشنبه (پنجم یا ششم مارس) انجام شود.

 آمریکا: گزینه "پرواز ممنوع" بر فراز اوکراین منتفی است!
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پس از گفت‌وگو با همتایان اروپایی در بروکسل، سخنان دبیرکل ناتو را تکرار کرد و گفت: «مسئولیت اصلی ما، تضمین فراتر نرفتن جنگ از اوکراین است.»
بلینکن تاکید کرد که منطقه پرواز ممنوع، گزینه مناسبی نیست زیرا انجام آن تنها با فرستادن هواپیماهای ناتو به حریم هوایی اوکراین و سرنگونی هواپیماهای روسی میسر می‌شود و این چیزی است که می‌تواند به یک جنگ بزرگ در اروپا منجر شود.
ولودمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از غرب خواسته که از کشورش با منطقه پرواز ممنوع حمایت کنند.

رژیم الیگارشی روسیه توییتر و فیسبوک را فیلتر کرد!
سرکوب رسانه‌ها و فعالین سیاسی در روسیه از مرز انزجار گذشته است و رژیم دزدسالار و الیگارشی روسیه توییتر و فیسبوک را فیلتر کرد!
شبکه بی‌بی‌سی جهانی برای حفاظت از خبرنگارانش در روسیه در مقابل قانون جدید ضداطلاع رسانی که می‌گوید مطالب علیه ارتش تا ۱۵ سال زندان می‌تواند داشته باشد؛ تمام فعالیت خود را در این کشور تعطیل کرد.

ارتش روسیه به هلاکت ۷۴۵ نفر از نیروهای متجاوز خود اعتراف کرد
ایگور کوناشنکوف سخنگوی ارتش روسیه گفت: متأسفانه تلفاتی داریم، در جریان تهاجم روسیه که از 24 فوریه تا کنون ادامه دارد، 745 سرباز روسی کشته و 2114 نفر از همرزمان ما زخمی شده‌اند.
این در حالی است که مقامات اوکراینی تعداد کشته‌های سربازان روسی در تجاوز به کشورشان را تاکنون بالغ بر ۹۰۰۰ نفر اعلام کرده‌اند..
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها