به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۶ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب : ۳۳۱۵۵۵

پلیس کانادا به دنبال یک زن ربوده‌شده ایرانی

پلیس کانادا به دنبال یک زن ربوده‌شده ایرانی
گروه بین الملل: سه ماه از ربودن الناز حاج‌تعمیری می‌گذرد و پلیس کانادا در تحقیقات گسترده برای یافتن او تاکنون ناکام مانده است. ربایندگان سه مرد سیاهپوست در لباس پلیس بوده‌اند. پلیس و مادر قربانی از ایرانیان مقیم کانادا کمک خواسته‌اند.
 در یک شب سرد زمستانی ژانویه ۲۰۲۲ سه مرد مسلح در یونیفورم پلیس در خانه الناز حاج‌تعمیری، زن ایرانی ۳۷ ساله را می‌زنند و ادعا می‌کنند حکم بازداشت او را دارند. آنها پس از آن‌که صاحب خانه را مقهور می‌سازند، الناز را با پای برهنه از روی برف به داخل یک خودرو کشانده و با خود می‌‌برند. از آن شب هیچ خبری از الناز حاج‌تعمیری در دست نیست.پلیس انتاریو سه ماه بعد روز سه‌شنبه ۱۲ آوریل ۲۰۲۲، در یک کنفرانس در مورد پرونده ربودن الناز حاج تعمیری توضیحاتی ارائه کرد و از عموم مردم کمک خواست.
 بازرس مارتین گراهام از پلیس استانی اونتاریو، مروری بر عملیات تحقیقی این پرونده از ابتدا تا امروز کرده و و از جوامع ایرانی کلانشهر تورنتو و مونترال برای دریافت هرگونه اطلاعات درباره این پرونده درخواست کمک کرده است. او از عموم مردم خواست تا این اطلاعات به طور گسترده منتشر شود.پلیس اونتاریو در کنفرانس خبری مجازی خود، ویدیویی از فریبا حاج تعمیری، مادر الناز را که در حال حاضر در ایران زندگی می‌کند و از مردم برای پیدا کردن دختر خود کمک خواسته را نیز منتشر کرد.
الناز حاج تعمیری که با نام خانوادگی تعمیری نیز شناخته می‌شود، سه ماه پیش در شب ۱۲ ژانویه ۲۰۲۲ از منزل یکی از بستگانش در واساگا بیچ در شمال تورنتو توسط سه مرد سیاه‌پوست با لباس مبدل پلیس ربوده شد.ربایندگان به همراه الناز با خودرویی که گمان می‌رود لکسوس آر اِکس ۳۵۰ سفید رنگ مدل ۲۰۱۶ الی ۲۰۲۲ باشد فرار کردند. بازرسان پلیس این آدم‌ربایی را با حمله‌ای دیگر به الناز حاج تعمیری در ریچموند‌هیل در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱ مرتبط می‌دانند.بازرسان پلیس استانی اونتاریو معتقدند که همین افراد در ربوده شدن الناز دست داشته‌اند یا می‌توانند کسانی که مسؤل این آدم‌ربایی هستند را شناسایی کنند. پلیس انتاریو افزوده است که هیچ اطلاعاتی مبنی بر انگیزه یا دلیل این جنایت وجود ندارد و تا به امروز هیچگونه باج‌خواهی صورت نگرفته است.
گفته می‌شود الناز حاج تعمیری حدود چهار سال پیش از ایران به کانادا مهاجرت کرده بود.
بازرس مارتین گراهام از پلیس استانی انتاریو و مسئول رسیدگی به پرونده الناز حاج تعمیری در شعبه تحقیقات جنایی، در بخشی از صحبت‌های خود  گفت: «پلیس ایالتی انتاریو و خانواده الناز از زمان وقوع ربایش الناز یک هدف داشته‌اند، و آن پیدا کردن و بازگرداندن ایمن او به خانه بوده است. ما امیدواریم که هر فردی که از این واقعه اطلاعاتی دارد کار صحیح را انجام دهد. به پلیس مراجعه کند و برای یافتن راه حل کمک کند.»مادر الناز حاج تعمیری نیز در ویدیویی که منتشر شد گفته است: «ما شدیداً به کمک شما نیاز داریم. اگر اطلاعاتی دارید با پلیس در میان بگذارید. به عنوان یک مادر از شما خواهش می‌کنم ما را راهنمایی کنید و هرچه می‌دانید به ما بگویید. لطفا به ما کمک کنید تا الناز را پیدا کنیم.»پلیس استانی انتاریو از تمام افرادی که درباره این پرونده هرگونه اطلاعاتی دارند درخواست کرده است به یکی از دفاتر پلیس نزدیک خود مراجعه کنند.


 
برچسب ها: کانادا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها