به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۳۳۱۷۳۸

دستور ارزانی قیمت‌ها به كجا رسید؟!

دستور ارزانی قیمت‌ها به كجا رسید؟!
اقباله هیئتی

در حالی كه گرانی كالاهای اساسی و تورم فزاینده، ماه‌ها و بلكه سال‌هاست مردم را به تنگ آورده است و هر دولت و مجلسی هم كه بر سر كار می‌اید با وعده بهبود شرایط اقتصادی و ارزانی می‌آید، ‌دستوراتی كه از جانب مسئولان برای ارزان شدن آن هم یك شبه صادر می‌شود به سوژه خنده مردم و كاربران در فضای مجازی بدل شده است.در آخرین مورد هم معاون وزیر صنعت و مدیر عامل سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان پیرو دستور رئیس‌جمهور دستور داده است هرگونه افزایش قیمت کالا همین امشب (چهارشنبه هفته گذشته) اصلاح شود! و قیمت‌ها به سال قبل بازگردد!

دستورات اقتصادی مکرر در حالی صادر می‌شود که حالا دیگر همه می‌دانند که اقتصاد را نمی‌توان با دستور و بخش نامه به راه آورد و باید با علم و دانش با موضوعی مهم که به زندگی میلیون ها نفر گره خورده است، پرداخت. موضوعی که گویی معاون وزیر صنعت هنوز هم متوجه ان نشده است! تا جایی که در دو سه روز گذشته و بعد از صدور این دستور شبانه فضای مجازی پر شده از جوک‌ها و لطیفه‌هایی که کاربران برای این دستور ساخته‌اند. حالا که سه چهار روز هم از این دستور گذشته و هنوز چیزی نه تنها ارزان نشده بلکه همه چیز گران تر هم شده است! حالا کجاست جناب معاون که پاسخگو باشد؟

 در حالی که چند روز از دستور  مورد نظر معاون وزیر صمت گذشته هیچ تغییری در قیمت‌ها رخ نداده، هیچ چیز به سال قبل برنگشته و در بر همان پاشنه سابق می‌چرخد، جالب است كه كسی هم انتظار نداشته این دستور عملی شود! انقدر حرف و دستورالعمل و بخشنامه صادر شده و عملی به مفاد آن نشده است كه امروزه به نظر همه طبیعی است كه مسئولی در تلویزیون، رادیو یا نشست خبری چیزی بگوید و دستوری بدهد اما فقط برای همان چند دقیقه نه برای عملی شدن آن اقدامی صورت گیرد و نه حتی كسی همچین توقعی داشته‌ باشد!

به جای این همه دستور و بخشنامه غیرقابل تحقق، با راهكارهای علمی برای بهبود شرایط باید جایگزین شود وگرنه هیچ‌گاه قرار نیست با دستور معاون و وزیر و حتی رئیس دولت،‌جنسی را كه گران خریده به قیمت سال گذشته بفروشد.


 
برچسب ها: گرانی تورم

۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۰۵:۳۰
رئیسی‌.... (385950)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها