به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۴:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۳۳۱۸۸۱
نبرد کورتوا- بونو؛

رئال مادرید- سویا؛ مبارزه دو رفیق قدیمی برای یک جایزه

گروه ورزشی: دیدار امشب رئال مادرید و سویا، نبردی بین دو دوست برای کسب جایزه زامورا در پایان فصل است.
رئال مادرید- سویا؛ مبارزه دو رفیق قدیمی برای یک جایزه
تیبو کورتوا، دروازه بان بلژیکی و آماده رئال مادرید در جدول رده بندی جایزه زامورا پیشتاز است. او حتی یک بازی رئال مادرید را از دست نداده و در لحظات سرنوشت ساز ثابت کرده که یکی از ستاره های بزرگ تیمش است. در واقع هر گاه شرایط دشوار شده، کورتوا با واکنش های تاثیرگذار خود تیم را نجات داده است. اما علیرغم این درخشش نیز عنوان بهترین دروازه بان فصل اسپانیا می تواند در آخرین گام از دست او لیز خورده و به بونو، سنگربان سویا که او نیز فصلی فوق العاده داشته، برسد.



بونو در این فصل و در 25 بازی تنها 16 گل دریافت کرده و میانگین 0.64 گل در هر مسابقه را به ثبت رسانده است. اما نام او در صدر فهرست نیست، زیرا بونو هنوز 28 بازی لازم برای رسیدن به جایزه زامورا را تکمیل نکرده است. میانگین گل دریافتی کورتوا با 0.83 و 26 گل دریافتی در 31 بازی بالاتر است. وقتی دو تیم را با هم مقایسه کنیم متوجه می شویم فاصله رئال مادرید و سویا تنها چهار گل است. سویا 22 گل خورده و البته تمامی گل های دریافتی رئال وارد دروازه تیبو کورتوا شده است.
البته در نهایت، دروازه بان بلژیکی هزینه شکست سنگین مقابل بارسلونا را می پردازد، شبی  که رئال مادرید در بازی خانگی خود چهار گل دریافت کرد. در هر صورت، کورتوا 13 بار در لیگ دروازه خود را بسته نگه داشته و بونو 12 بار. همچنین تیبو کورتوا با 82 عکس العمل در مقابل 57 واکنش بونو شرایط بهتری دارد. البته بونو در رتبه فعلی در جدول تیمش نقشی کلیدی داشته و غیبت او در بازی کوپا دل ری مقابل بتیس نقش مهمی در حذف سویا داشت.
بونو و کورتوا در گذشته و در اتلتیکومادرید همبازی بوده و رابطه ای دوستانه و نزدیک دارند. دروازه بان مراکشی همیشه به تمجید از سنگربان رئال مادرید پرداخته و کورتوا را یکی از الگوهای خود توصیف کرده است. دو دروازه بانی که به هم احترام گذاشته و همدیگر را تحسین می کنند. دو سنگربان با کمترین گل دریافتی در لیگ و در حال مبارزه برای دریافت جایزه زامورا.
برچسب ها: رئال مادرید سویا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها