به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۳۳۷۸۵۸

«زمان آرماگدون» در صدر فهرست منتقدان کن

«زمان آرماگدون» در صدر فهرست منتقدان کن
گروه فرهنگی: فیلم «زمان آرماگدون» ساخته «جیمز گری» تاکنون بیشترین امتیازات را در جدول منتقدان سینمایی جشنواره فیلم کن به خود اختصاص داده است.به گزارش ایسنا،‌ این فیلم درام به نویسندگی و کارگردانی «جیمز گری» با نقش آفرینی «آن هاتوی»، «آنتونی هاپکینز» و «جرمی استرانگ» و با فیلمبرداری داریوش خنجی در ایالت نیوجرسی آمریکا ساخته شده و با امتیاز ۲.۸ تاکنون صدرنشین جدول منتقدان اسکرین در میان فیلم‌های نمایش‌داده شده در بخش رقابتی است.
 
«زمان آرماگدون» فیلم داستانی عمیقاً شخصی است که درباره استحکام خانواده و جستجوی رویای آمریکایی توسط نسل‌هاست.«ماتیو ماچر» از روزنامه لوموند فرانسه و «استفن زاخارک» از مجله تایم چهار ستاره کامل را به ساخته جدید «جیمر گری» اختصاص داده‌اند، این در حالی است که «پیتر بردشاو» منتقد معروف گاردین با یک ستاره کمترین امتیاز رابرای این فیلم در نظر گرفته است. با این وجود فیلم «زمان آرماگدون» با کسب ۲.۸ ستاره (از امتیاز کامل ۴ ستاره) تا به اینجای جشنواره کن بیشترین اقبال را از سوی منتقدان کسب کرده است.

در این جدول، فیلم «EO» ساخته «یرژی اسکولیموفسکی» با نمره ۲.۷ و «مثلث اندوه» به کارگردانی «روبن اوستلوند» با امتیاز ۲.۵ در رتبه‌های بعدی جدول امتیاز بعدی منتقدان سینمایی در جشنواره کن قرار دارند.
امروز (یکشنبه اول خرداد) فیلم فارسی‌زبان «عنکبوت مقدس» ساخته علی عباسی کارگردانی ایرانی-دانمارکی در سال لومیر جشنواره کن نخستین نمایش جهانی خود را تجربه خواهد کرد و باید منتظر واکنش منتقدان به این فیلم سینمایی بود.

فیلم «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی که نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن است هم اولین نمایش جهانی خود را روز ۲۵ می (۴ خرداد) از ساعت ۱۵ در  سالن اصلی جشنواره خواهد داشت و روز ۲۶ می (۵ خرداد) نیز از ساعت ۸ برای دومین بار در این سالن به روی پرده می‌رود.
ساخته دو ساعت و چهل و پنج دقیقه‌ای روستایی که از طولانی‌ترین فیلم‌های امسال جشنواره کن است، روز ۲۶ می (۵ خرداد) از ساعت ۱۴:۱۵ در سالن آنیس واردا، ۲۷ می (۶ خرداد) از ساعت ۱۷:۳۰ در سالن آئورا و روز ۲۸ می (۷خرداد) از ساعت ۱۵ پنجمین و آخرین نمایش خود را در سالن آیمکس جشنواره تجربه می‌کند.
برچسب ها: جشنواره کن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها