به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۳۳۷۸۵۹

آفریقا رکورد بلندترین فرسکو جهان را می‌شکند؟

آفریقا رکورد بلندترین فرسکو جهان را می‌شکند؟
گروه فرهنگی: گروهی از هنرمندان گرافیتی‌کار در بنین قصد دارند با به تصویر کشیدن تاریخچه و دستاوردهای این کشور بر روی دیوار، رکورد بلندترین فرسکو گرافیتی جهان را بشکنند.به گزارش ایسنا، یک هنرمند در «بنین» تصاویر میراث تاریخی این کشور را بر روی دیوار نقاشی می‌کند. یکی از این نقاشی‌های دیواری، تصویر مجسمه نیمه انسان  نیمه کوسه یعنی یکی از گنجینه‌های تاریخی است که سال گذشته از فرانسه به بنین بازگردانده شدند.این نقاشی‌ها به عنوان بخشی از یک جشنواره با موضوع «بنین جدید»، با هدف خلق بزرگترین فرسکوهای دیواری در جهان ایجاد می‌شوند.

«مستر استون» هنرمندی که برگزارکننده این جشنواره محسوب می‌شود، بیان کرد: «برای به وجود آوردن آینده‌ی بنین باید گذشته آن را در معرض دید قرار دهیم.» بسیاری از هنرمندان برای حضور در این جشنواره، آثار تاریخی که توسط نیروهای استعماری فرانسه ربوده شده بودند و اخیرا به بنین بازگردانده شده‌اند را به عنوان موضوع نقاشی‌های دیواری انتخاب کرده‌اند.

این آثار تاریخی به مدت یک سال و از ماه فوریه برای نخستین‌بار در بنین به نمایش گذاشته شده‌اند. این آثار تاریخی در کاخ ریاست‌جمهوری قرار دارند که در نزدیکی محل نمایش این نقاشی‌های دیواری واقع شده‌ است.«استون» می‌گوید مخاطبان برای تماشای آثار تاریخی به نمایشگاه می‌روند اما اینجا، این هنر است که به سراغ مخاطبان می‌رود.»

«استون» برای خلق دیوارنگاره، «آمازون‌ها»، سربازان زن قلمرو «داهومی»، یکی از پادشاهی‌هایی که پیش از حضور نیروهای استعماری فرانسه، بر «بنین» حکومت می‌کرد را به عنوان موضوع انتخاب کرده است.اما فقط تاریخچه بنین نیست که بر روی این دیوارنگاره‌ها به تصویر کشیده می‌شود.این نقاشی‌های دیواری با حمایت بنیاد تحت مدیریت بانوی اول بنین و وزیر فرهنگ، دستاوردهای اخیر این کشور آفریقای غربی را نیز به نمایش می‌گذارند.در راستای این جشنواره، بیش از ۷۰۰ متر دیوار از یازدهم آوریل نقاشی شده است و انتظار می‌رود این رقم تا اوایل سال ۲۰۲۳ به ۱۳۰۰ متر برسد. مسوولان این پروژه امیدوارند بتوانند رکورد بلندترین فرسکو گرافیتی در جهان را بشکنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها