به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۳۳۸۰۵۷

مرد فقیر، نخست‌وزیر یک کشور شد!

مرد فقیر، نخست‌وزیر یک کشور شد!
گروه بین الملل: «آنتونی آلبانیزی»رهبر حزب کارگر استرالیا با پیروزی حزبش در انتخابات پارلمانی این کشور جای «اسکات موریسون» نخست‌وزیر کنونی را خواهد گرفت.هنوز مشخص نیست که حزب کارگر در پارلمان آینده اکثریت مطلق کرسی‌ها را در اختیار خواهد داشت یا خیر. با این حال آنتونی آلبانیزی، ۵۹ ساله با اعلام پیروزی خود تاکید کرد که «استرالیایی‌ها به تغییر رای داده‌اند.»
اسکات موریسون، نخست‌وزیر کنونی و رهبر محافظه‌کاران شکست خود را در انتخابات پذیرفته است. از عدم توجه دولت اسکات موریسون به موضوع تغییرات آب و هوایی به عنوان یکی از دلایل شکست حزب محافظه‌کار و رویگردانی رای‌دهندگان از این حزب یاد می‌شود.تخمین‌های اولیه از نتیجه انتخابات پارلمانی استرالیا نشان می‌دهد که حزب کارگر ۷۲ کرسی از ۱۵۱ کرسی پارلمان را به دست آورده است. با این حال این حزب هنوز چهار کرسی با کسب اکثریت مطلق در پارلمان فاصله دارد.شکست اسکات موریسون در انتخابات پارلمانی استرالیا به ۹ سال زمامداری محافظه‌کاران در این کشور پایان داد.
آنتونی آلبانیزی در خانواده‌ای کم‌درآمد متولد شده و مادرش او را به تنهایی بزرگ کرده است. نخست‌وزیر آینده استرالیا در یکی از واحدهای مسکونی ویژه افراد کم‌درآمد در سیدنی بزرگ شد. او اولین نخست‌وزیر تاریخ استرالیا خواهد بود که ریشه نام خانوادگی‌اش به آنگلوساکسون‌ها یا سلت‌ها بر نمی‌گردد.
آنتونی آلبانیزی سال گذشته از یک تصادف شدید رانندگی جان به در برد. او پس از این تصادف در شرایطی که حالش وخیم بود در بیمارستان بستری شد. رهبر حزب کارگر درباره این تصادف گفته است: «فکر می‌کردم کارم تمام است.»او همچنین گفته است که این تجربه که او را در آستانه مرگ قرار داد باعث شد تا «انرژی لازم» برای تغییر همه چیز را پیدا کند. نخست‌وزیر آینده استرالیا در نهایت هم سلامتش را باز یافت و هم توانست ۱۸ کیلو از وزنش کم کند. او در عین حال حزب کارگر را که در نظرسنجی‌ها از محافظه‌کاران عقب افتاده بود به سوی پیروزی در انتخابات پارلمانی هدایت کرد.

 
برچسب ها: استرالیا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها