به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۷:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۵ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۳۴۲۰۰۰

آقای خاص کشتی با چه تضمینی برمی‌گردد؟

آقای خاص کشتی با چه تضمینی برمی‌گردد؟
گروه ورزشی: روز ۲۲ خرداد اردوی تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای حضور در مسابقات بین‌المللی ایتالیا آغاز شد. قرار بود اردوی آماده‌سازی تیم زودتر آغاز شود، اما به دلیل اعلام دیرهنگام لیست دعوت‌شدگان، برگزاری اردو آن تاریخ موکول شد. با این حال اردوی فرنگی‌کاران در شرایطی آغاز شد که محمد بنا سرمربی تیم ملی در آن حضور پیدا نکرد. غیبت محمد بنا گمانه‌زنی‌های زیادی را مطرح کرد؛ عده‌ای گفتند بنا به مرخصی رفته و برخی دیگر از دلخوری سرمربی تیم ملی خبر دادند.  یک روز بعد خبرگزاری ایسنا گزارش داد محمد بنا با اعلام اینکه دیگر «خسته شده‌ام» از هدایت تیم ملی کناره‌گیری کرده است.
 
«پیگیری‌ها از فدراسیون کشتی حاکی است که محمد بنا اعلام کرده، دیگر خسته شده و قصدی برای ادامه همکاری با تیم ملی کشتی فرنگی ندارد. البته ظاهرا بنا اختلافی با مسوولان فدراسیون کشتی و علیرضا دبیر با توجه به حمایت‌های همه‌جانبه از تیم ملی کشتی فرنگی ندارد اما به دلیل برخی مسائل، عنوان کرده قصدی برای ادامه سرمربیگری تیم ملی ندارد. عدم حضور بنا در اردوی تیم ملی در شرایطی است که وی پیش از این‌ بارها ضمن تمجید از حمایت‌های فدراسیون کشتی، بر برنامه‌ریزی برای حضور پرقدرت در المپیک پاریس خبر داده بود.» 

این نخستین‌بار نیست که محمد بنا از تیم ملی کناره‌گیری می‌کند. در مقاطع مختلف آقای خاص کشتی به دلایلی یا قهر کرده یا استعفا داده است. به قول برخی کاربران در فضای مجازی اگر بنا در ژاپن بود از کناره‌گیری‌هایش برق تولید می‌کردند. با این حال کیفیت فنی خوب این مربی و نتایج قابل توجهی که به دست آورده همیشه باعث شده اصطلاحا نازش خریدار داشته باشد و همه برای بازگرداندن او به تیم ملی تلاش کنند. حتی اگر اعتقادی به چرخه انتخابی نداشته باشد و بگوید من کشتی‌گیران را به صورت چشمی انتخاب می‌کنم. 

حال از فدراسیون کشتی هم خبر رسیده که علیرضا دبیر و سایر مقامات فدراسیون در تلاش هستند محمد بنا را برای بازگشت به تیم ملی متقاعد کنند. دبیر در این راستا گفته تمام برنامه‌های بنا مورد حمایت ماست. رییس فدراسیون همچنین هرگونه اختلاف‌نظر با سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی را تکذیب کرده است.  تیم ملی کشتی فرنگی ایران حضور در تورنمنت رنکینگ‌دار ایتالیا را در دستور کار دارد. محمدحسین پناهی در ۵۵ کیلوگرم، سجاد ایمن طلب و محمدجواد رضایی در ۶۷ کیلوگرم، امین کاویانی‌نژاد در ۷۷ کیلوگرم، رسول گرمسیری در ۸۲ کیلوگرم، حسین نوری در ۸۷ کیلوگرم و مهدی بالی در ۹۷ کیلوگرم نفرات اعزامی به تورنمنت ایتالیا را تشکیل می‌دهند.

برادران گرایی هم راهی آلمان شده‌اند تا در مراسم خداحافظی فرانک استابلر حضور داشته باشند.  رقابت‌های ایتالیا یکی از مراحل مهم در چرخه انتخابی تیم سال ۲۰۲۲ است و موفقیت در آن در رسیدن به دوبنده تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی پیش رو بسیار حائز اهمیت است. حال معلوم نیست تا زمان اعزام تیم به ایتالیا دبیر و همکارانش می‌توانند بنا را به بازگشت متقاعد کنند یا خیر و اگر بنا به هر دلیلی این ‌بار نخواست برگردد چه کسی هدایت ملی‌پوشان را برعهده خواهد گرفت. اگر هم مثل دفعات قبل بنا برگشت آن وقت باید دنبال دلایل این سرمربی برای ایجاد بحران بی‌دلیل در تیم ملی بود. آیا ممکن است ناراحتی بنا به خاطر اعتقاد محکم دبیر به چرخه انتخابی بوده باشد و بنا با گرفتن تضمین اعمال نظر صددرصدی در انتخاب نفرات برگردد؟ باید منتظر ماند و دید.
مرجع : روزنامه اعتماد
برچسب ها: محمد بنا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها