به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۰۹:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۳۴۶۵۲۱

آغاز دادگاه لوکزامبورگ؛ یوفا علیه رئال، بارسا و یووه

گروه ورزشی: جنگ بین یوفا علیه باشگاه های موسس سوپرلیگ، وارد ابعاد تازه ای شده است.
آغاز دادگاه لوکزامبورگ؛ یوفا علیه رئال، بارسا و یووه
عصر امروز جلسه استماع عمومی دیوان عدالت اتحادیه اروپا(CJEU) در مورد اینکه آیا یوفا و فیفا از موقعیت برتر خود برای سرکوب سوپرلیگ سوء استفاده کرده اند یا خیر، در لوکزامبورگ برگزار می شود. جلسه ای که تا فردا ادامه خواهد داشت. همه چیز ثابت مانده و چیزی تغییر نکرده است. یک سال و نیم پس از آغاز جنگ، پیشگویی الکساندر چفرین(رئیس یوفا) مبنی بر ملاقات با فلورنتینو پرز(رئیس رئال) در دادگاه نیز به حقیقت می پیوندد.

رای نهایی، پس از استماع همه طرف‌های درگیر(یوفا و باشگاه های رئال، بارسا و یوونتوس)، تا هفته های اول سال 2023 مشخص نخواهد شد.
پس از گزارش، 15 قاضی پیش نویس حکم را بررسی خواهند کرد و نتیجه به دادگاه شماره 17 مادرید، جایی که پرونده در آن تشکیل شد، بازخواهد گشت. 


دو طرف اصلی درگیر در این پرونده، یعنی یوفا و تیم‌هایی که بر ایده ایجاد سوپرلیگ پافشاری می‌کنند، مواضع خود را حفظ کرده و در دادگاه از آن دفاع خواهند کرد.
یوفا در دادگاه لوکزامبورگ تاکید خواهد کرد که تنها هدفش حفظ یکپارچگی رقابت‌ها، همبستگی، پایبندی به قوانین مسابقات، لیگ‌ها و کمک به حفظ خود فوتبال است. فوتبالی برای همه و نه برای ابرقدرت ها. ایده ای که مورد حمایت سیاسیون و بسیاری از روسای جمهور کشورهای اروپایی نیز قرار دارد.
برچسب ها: سوپرلیگ اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها