به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۳۴۹۴۴۶

آمریکا بزرگترین صادرکننده گاز مایع جهان شد

آمریکا بزرگترین صادرکننده گاز مایع جهان  شد
گروه اقتصادی: ایالات متحده آمریکا با صادرات روزانه ۳۱۷ میلیون متر مکعب گاز مایع و پیشی گرفتن از استرالیا و قطر، به بزرگترین صادرکننده ال‌ان‌جی جهان در نیمه ابتدایی ۲۰۲۲ تبدیل شد.
اداره اطلاعات انرژی آمریکابا انتشار این گزارش می‌گوید افزایش ظرفیت کارخانه‌های مایع‌سازی گاز کشور، رشد قیمت و تقاضای جهانی گاز از علل اصلی افزایش صادرات گاز مایع آمریکا بوده است.
صادرات ال‌ان‌جی آمریکا در نیمه ابتدایی سال جاری میلادی نسبت به دور مشابه پارسال ۱۲ درصد افزایش داشته‌است.
قیمت گاز مایع در هاب معاملات گاز اروپا در هلند طی نیمه ابتدایی امسال نزدیک ۳۱ دلار برای هر میلیون بی‌تی‌یو (یکی از واحدهای انرژی و ارزش گرمایی سوخت) و در بازارهای نقدی آسیایی ۲۹٫۵ دلار بوده‌است.با کاهش صادرات گاز روسیه به اروپا، ۲۷ عضو این اتحادیه به همراه بریتانیا در نیمه ابتدایی امسال واردات گاز مایع از کشورهای مختلف را ۶۳ درصد افزایش داده و به ۴۲۰ میلیون متر مکعب در روز رساندند که سهم گاز مایع آمریکا از این رقم ۵۵ درصد بود.پارسال ۴۷ درصد گاز مایع وارداتی اتحادیه اروپا و بریتانیا از آمریکا، ۱۵ درصد قطر و ۱۴ درصد روسیه و ۱۷ درصد از کشورهای آفریقایی بود.

 
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها