به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۳۵۱۵۶۲

بازار LNG منتظر عواقب تصمیم کره جنوبی

بازار LNG منتظر عواقب تصمیم کره جنوبی
گروه اقتصادی: وزارت انرژی کره جنوبی که سومین واردکننده بزرگ گاز مایع در جهان است، قصد دارد تا ماه نوامبر موجودی ذخیره خود را به طور کامل از ۳۴ درصد کنونی به حدود ۹۰ درصد برساند.به گزارش ایلنا ، واردکنندگان گاز مایع در بحبوحه کمبود عرضه در بازارهای جهانی به رقابت برای خرید محموله‌های بیشتر، برای تکمیل ذخایر قبل از فصل زمستان ادامه می‌دهند.

روسیه در واکنش به تحریم‌های اعمال شده از زمان حمله به اوکراین و همچنین تعطیلی پایانه فری پورت LNG تا اواخر سال پس از وقوع آتش سوزی در ژوئن، عرضه گاز طبیعی به اروپا را قطع کرده است. در این زمینه، کره جنوبی به دنبال دریافت محموله‌های اضافی گاز مایع است تا انتظارات افزایش تقاضای داخلی را برآورده کند. وزارت انرژی این کشور که سومین واردکننده بزرگ گاز مایع در جهان است، قصد دارد تا ماه نوامبر موجودی ذخیره خود را به طور کامل از ۳۴ درصد کنونی به حدود ۹۰ درصد برساند.

پیامدها برای بازار جهانی
وزارت انرژی کره جنوبی اعلام کرد که این طرح پس از موج گرمای تابستان و افزایش سوء ظن بین المللی در مورد درگیری روسیه و اوکراین ارائه شده است. براین اساس ذخایر فعلی بیش از ۱.۸۱ میلیون تن است که بالاتر از حداقل ۹۱۰۰۰۰ تن برای فصل زمستان است.کره جنوبی انتظار اختلال در عرضه زمستانی را ندارد، اما اقدام برای خرید LNG بیشتر خارج از قراردادهای بلندمدت، احتمالا رقابت بین‌المللی برای محموله‌های لحظه‌ای را افزایش می‌دهد که قیمت‌ها را به سطوح بی‌سابقه رسانده است.

این اقدام همچنین احتمالاً باعث می‌شود که اروپا برای تامین منابع اضافی برای جبران ذخایر روسیه و پر کردن ذخایر با مشکل مواجه شود، اگرچه قاره سبز توانست ذخایر خود را به میانگین ۵ ساله یعنی ۷۲ درصدی برساند.
این وزارتخانه اعلام کرد: شرکت دولتی گاز کره از آوریل خریدهای نقدی را انجام داده است تا تنها برای ماه جولای حدود ۳.۵ میلیون تن را تضمین کند.وی افزود که دولت در حال مطالعه خرید فوری و قراردادهای کوتاه مدت، واردات گاز مایع از دارایی‌های خارجی و مبادله با واردکنندگان از بخش خصوصی است.

بر اساس داده‌های گروه بین‌المللی واردکنندگان LNG، کره جنوبی در سال گذشته (۲۰۲۱) ۱۶.۶ میلیون تن از بازارهای نقدی خریداری کرد که معادل ۳۵ درصد از کل واردات است. شرکت کره‌گاز در چند هفته گذشته بیش از ۲۰ محموله LNG برای تحویل در زمستان خریداری کرده است که در این زمان از سال خریدی بزرگتر از حد معمول بوده است.

نیازهای LNG سئول
در این زمینه، کره گاز برای جلوگیری از بحران انرژی باید تا پایان سال ۱۰ میلیون تن LNG اضافی خریداری کند. در غیر این صورت، بر اساس مصرف LNG کشور در دسامبر ۲۰۲۱ و ژانویه ۲۰۲۲، ذخیره سازی برای حدود یک ماه و نیم زمستان امسال تمام خواهد شد.ذخایر LNG کره به سطحی کاهش یافته است که برآورد می‌شود تقاضای تخمینی کمتر از ۱۰ روز در زمستان را برآورده کند. یک مطالعه نشان می دهد که کره جنوبی در نیمه اول سال جاری (۲۰۲۲) ۲.۳ میلیون تن گاز مایع وارد کرده که کمترین میزان در ۵ سال گذشته و کاهش ۱۶ درصدی نسبت به سال گذشته است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها