به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۰۱:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۳۵۳۴۱۴

شیخ دیاباته پیشنهاد اول پرسپولیس را رد کرد

شیخ دیاباته پیشنهاد اول پرسپولیس را رد کرد
گروه ورزشی: باشگاه پرسپولیس در تلاش است تا از آخرین فرصت خود برای یارگیری استفاده و زمینه جذب یکی دو بازیکن دیگر را فراهم کرده و در لحظه آخر لیست ۲۰ نفره بزرگسالان خود را پر کند. این تیم در دو بازی اول لیگ مقابل ذوب‌آهن اصفهان و فولاد خوزستان تن به تساوی بدون گل داد تا مشخص شود همان‌طور که راحت گل نمی‌خورد در زدن ضربات آخر و گلزنی ناکام مانده است. برای همین است که هواداران این تیم با دقت پیگیر اخبار مربوط به جذب مهاجم دوم بعد از یورگن لوکادیا هستند. این تیم با جذب علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، سروش رفیعی، سعید صادقی، دانیال اسماعیلی‌فر، محمدمهدی احمدی، سینا اسدبیگی و یورگن لوکادیا عملکرد خوبی در نقل‌وانتقالات تابستانی خود داشته اما این یارگیری هنوز نتوانسته مشکل گلزنی پرسپولیس را حل کرده و خیال هواداران این تیم را راحت کند.
 
روزنامه «فرهیختگان» نگاهی انداخته به تلاش‌های آخر پرسپولیس در نقل‌وانتقالات تابستانی که به‌زودی بسته می‌شود و تیم‌های حاضر در لیگ برتر کشور فقط قادر خواهند بود با بازیکنانی وارد مذاکره شوند که تحت قرارداد هیچ تیم نبوده و اصطلاحا بازیکن آزاد باشند.

 شیخ اولین پیشنهاد را رد کرد
بارها و بارها هم یحیی گل‌محمدی و هم باشگاه پرسپولیس اعلام کردند که قصدی برای جذب شیخ دیاباته ندارند. در این مورد گفته می‌شد باشگاه پرسپولیس قصد جذب این بازیکن را به واسطه بعد تبلیغاتی این انتقال دارد اما گل‌محمدی روی این بازیکن به خاطر شرایط سنی و کم‌تحرکی نظر ندارد. اما حالا و بعد از جذب لوکادیا گفته می‌شود دیاباته در لیست خرید پرسپولیس قرار گرفته است. حتی گفته می‌شود سرمربی تیم چهارشنبه هفته قبل از باشگاه خواست تا شرایط جذب این بازیکن را فراهم آورد. درویش هم که در برنامه زنده تلویزیونی مذاکره با این بازیکن را تکذیب کرد اما قبل از بازی با فولاد مقابل دوربین خبرنگاران اعلام کرد که نام دیاباته در لیست خرید پرسپولیس قرار دارد و مشغول مذاکره با او هستند.

درمورد این مذاکرات اخبار ضدونقیضی به گوش می‌رسد. اما دقیق‌ترین آن پیشنهاد مالی اولیه پرسپولیس بوده که از سوی دیاباته کلا رد شده است و باشگاه پرسپولیس مجبور شده پیشنهاد جدیدش را به این بازیکن ارائه کند. گفته می‌شود این بازیکن 300 هزار دلار درخواست کرده و ظاهرا رقم آپشن‌هایش جدا از این رقم بوده است. پرسپولیسی‌ها هم می‌خواهند با او به‌گونه‌ای قرارداد ببندند که درصورت مصدومیت مجبور به پرداخت رقم اضافه نباشند.

 شیخ محدودیت زمانی برای توافق ندارد
نوشتند دیاباته برای مذاکره به تهران آمده که این خبر تکذیب شد. این بازیکن نیازی به سفر و مذاکره در تهران ندارد، چون بازیکن آزاد است و مشکلی از بابت پایان زمان نقل‌وانتقالات ندارد. باشگاه پرسپولیس هم نیازی به هزینه کردن اضافه پیش از توافق با او را ندارد و می‌تواند بعد از پایان زمان نقل‌وانتقالات با او مذاکره کند. بنابراین طبیعی بود که خبر سفرش به تهران تکذیب شود. اما موضوع مذاکره باشگاه با مدیربرنامه‌های فرانسوی این بازیکن هم مطرح شده که با توجه به حضور مدیر روابط بین‌الملل باشگاه پرسپولیس در جریان مذاکرات طبیعی به نظر می‌رسد. ظاهرا مذاکره با مدیربرنامه اصلی این بازیکن برای باشگاه پرسپولیس اهمیت بیشتری داشت. هرچند مدیربرنامه‌های ایرانی این بازیکن هم درگیر این مذاکرات است اما ترجیح داده در برابر این سوال که چرا باشگاه پرسپولیس مذاکره با مدیربرنامه‌های فرانسوی این بازیکن را در دستور کار خودش قرار داده سکوت کند.

 مهرداد محمدی فقط امروز فرصت دارد
خبر درخواست جدایی مهرداد محمدی از العربی قطر خیلی زود مرتبط شد با یارگیری لحظه آخری پرسپولیس. علاقه‌مندی این بازیکن به رنگ قرمز و تیم پرسپولیس از یک طرف و علاقه یحیی گل‌محمدی به حضور این بازیکن در تیمش باعث شد تا خبر مذاکره احتمالی این بازیکن با پرسپولیس زود منتشر شود. اما هنوز هیچ خبری از مذاکره نیست. این بازیکن امروز فرصت دارد تا حکم آزادی خودش از تیم قطری را بگیرد. اگر درخواست جدایی او توسط العربی پذیرفته شود آن وقت فرصت لازم را برای مذاکره با پرسپولیس پیدا خواهد کرد. درمورد محمدی امروز باید منتظر باشیم و ببینیم آیا خبری خواهد شد یا نه. اگر خبری نشود باید این انتقال را منتفی دانست. محمدی دیروز اعلام کرد که اخبار مربوط به علاقه‌اش برای جدایی از العربی صحت ندارد!

 دردسر تازه آل‌کثیر
عیسی آل‌کثیر، مهاجم خوزستانی پرسپولیس به علت مصدومیت تا نیم‌فصل رقابت‌های لیگ برتر قادر به همراهی پرسپولیس نیست. به همین علت نام او از لیست سرخ‌های پایتخت خارج شد تا در نیم‌فصل مجددا نامش به لیست اضافه شود. حال اگر پرسپولیس بتواند موفق به جذب دیاباته و یک بازیکن دیگر شود آن‌وقت باید دید در نیم‌فصل پرسپولیسی‌ها چطور می‌توانند این بازیکن را مجددا جذب کرده و نامش را به لیست نفرات بزرگسال خود اضافه کند. پرسپولیس با جذب احتمالی دو بازیکن جدید رسما لیست 20 نفره بزرگسال خود را پر کرده و دیگر این لیست جای خالی ندارد! مگر اینکه در نیم‌فصل نام بازیکنی از لیست خارج شود. بازیکنی که قبل از مصدومیتش خوب گل می‌زد قطعا در نیم‌فصل بدون تیم نمی‌ماند اما باید دید با پرسپولیس چطور می‌تواند همکاری‌اش را ادامه دهد.

 تمیروف شاید امروز در پیکان
شرزود تمیروف تقریبا در شرف جدا شدن از پرسپولیس است. باشگاه پرسپولیس مشغول مذاکره با دیاباته است و چاره‌ای جز خارج کردن نام یک خارجی از لیست خود ندارد که به احتمال زیاد این بازیکن از لیست بیرون می‌رود. او دیروز به همراه مدیربرنامه‌اش به باشگاه پرسپولیس رفت تا بتواند در واپسین لحظات نقل‌وانتقالات تابستانی رضایتنامه خود را برای حضور در تیمی دیگر دریافت کند. گفته می‌شود او پیشنهاد جدی از پیکان دارد و پرسپولیسی‌ها حتی در این رابطه از باشگاه پیکان استعلام گرفته‌اند.این بازیکن مبلغی هم از پرسپولیس طلب دارد که هنوز موفق به دریافت آن نشده و البته باشگاه هم در تلاش است تا با او برای پرداخت این پول در زمان و با شرایط دیگر به توافق برسد. موضوعی که گفته می‌شود هنوز تحقق پیدا نکرده است. احتمالا امروز تکلیف تمیروف هم با پرسپولیس کاملا روشن خواهد شد.

 فرصت یحیی کم است؟
نمی‌دانیم این خبر چقدر صحت دارد. باشگاه پرسپولیس هم این روزها تصمیم گرفته کلا در هیچ موردی اطلاع‌رسانی نکند. اما خبر می‌رسد که با توجه به از دست رفتن 4 امتیاز از دو بازی اول پرسپولیس در لیگ و اینکه اگر مقابل آلومینیوم فاصله امتیازی این تیم با رقبای اصلی بیشتر شود این احتمال وجود دارد که نیمکت مربیگری یحیی در پرسپولیس متزلزل شده و شاهد اتفاقات دیگری در تیم نایب‌قهرمان فصل گذشته لیگ برتر باشیم. با توجه به اینکه باشگاه پرسپولیس در این زمینه پاسخگو نبود اصل شنیده را نوشتیم و می‌گوییم، راست و دروغش با راوی و مسئولیتش با باشگاه پرسپولیس که این روزها دوست ندارد هواداران تیمش را در جریان دقیق اتفاقات رخ داده در این باشگاه قرار دهد!
مرجع : روزنامه فرهیختگان
برچسب ها: شیخ دیاباته
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها