به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۶ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب : ۳۵۴۸۷۸

سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری ژاپن در آفریقا

سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری ژاپن در آفریقا
گروه بین الملل: نخست‌وزیر ژاپن در کنفرانسی با محوریت سرمایه‌گذاری توکیو در توسعه آفریقا که با میزبانی تونس برگزار شد، وعده داد که در طول سه سال، ۳۰ میلیارد دلار در آفریقا سرمایه‌گذاری خواهد کرد. او می‌خواهد با این کار نفوذ فزاینده چین در این قاره را محدود کند.
فومیو کیشیدا،  این وعده سرمایه‌گذاری را در یک محیط ژئوپلتیک پیچیده و در حالی مطرح کرد که آفریقا عمده اختلالات زنجیره تامین جهانی و قیمت‌های تورمی را متحمل می‌شود.
این وعده همچنین در حالی به آفریقا داده شد که پکن با سرمایه‌گذاری‌های عمده، در حال افزایش نفوذ خود در آفریقاست. ناظران این وضعیت، نسبت به پایداری بلندمدت برخی کشورهای آفریقایی که از چین قرض گرفته‌اند، هشدار دادند.
کیشیدا که اخیرا به کرونا مبتلا شده، از طریق تماس تصویری در این کنفرانس سخنرانی کرد و وعده داد که «ژاپن بودجه‌های دولتی و خصوصی مجموعا به ارزش ۳۰ میلیارد دلار را طی سه سال آینده سرمایه‌گذاری خواهد کرد.»
او گفت که این بودجه «شامل یک میلیارد دلار سهمیه ویژه جدیدی است که توسط ژاپن برای ارتقای اصلاحات تجمیع بدهی ایجاد می‌شود.» کیشیدا گفت، توکیو آماده است تا همگام با بانک توسعه آفریقا، تا سقف ۵ میلیارد دلار تامین مالی کند.
از این بودجه‌ها، ۳۰۰ میلیون دلار به بانک توسعه آفریقا می‌رسد تا تولیدات غذا را افزایش دهد، زیرا محموله‌های جهانی گندم و غلات به دلیل جنگ اوکراین کاهش یافته‌اند. ۱۰۰ میلیون دلار هم سهم تونس خواهد بود تا آسیب‌های همه‌گیری کرونا را کاهش دهد.
کیشیدا همچنین از لزوم حمایت از نظم بین‌المللی بر پایه قانون پس از حمله روسیه به اوکراین سخن گفت.
برچسب ها: ژاپن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها