به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۸:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۳۵۷۸۵۰

شهرداری با ساخت مسکن هیچ کمکی به مردم نمی‌کند فقط پولی به جیبش می‌زند

شهرداری با ساخت مسکن هیچ کمکی به مردم نمی‌کند فقط پولی به جیبش می‌زند
گروه جامعه: محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها  درخصوص ساخت 5 هزار مسکن توسط شهرداری گفت: از جزئیات این طرح خبر ندارم و نمی‌دانم شهرداری قرار است چگونه این کار را انجام دهد.
او در انتقاد از این طرح ادامه داد: به نظر من شهرداری باید به جای ساخت مسکن، موانع سر راه مسکن سازی از جمله هزینه بالای پروانه ساختمانی، هزینه نظارت و سایر مبالغ بالایی که مردم باید به بخش‌های مختلف شهرداری پرداخت کنند را بردارد و از سخت گیری‌های بیش از حد خود کوتاه بیاید. اگر قصد شهرداری واقعا خدمت به مردم است، موانع مسکن سازی را از سر راه آنها بردارد.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ارائه تسهیلات ویژه، اعمال سیاست‌های تشویقی، واگذاری زمین، کاهش هزینه‌های ساختمان سازی از کارهایی است که اگر شهرداری انجام دهد مردم خودشان چندین برابر ساختمان می‌سازند درواقع شهرداری باید به جای اینکه دنبال این کارهای سطحی برود به فکر سیاست‌های تشویقی باشد تا با همکاری مردم وضعیت مسکن در کشور بهبود پیدا کند.
 
آصفری گفت: معلوم نیست شهرداری قرار است این مسکن‌هایی که می‌سازد را با چه قیمتی به دست مردم دهد بنابراین اعتقاد بنده این است که اگر شهرداری دست مردم را باز بگذارد و شرایط را تسهیل کند، مردم خودشان می‌دانند چیکار کنند و درنتیجه رضایتمندی آنها بیشتر خواهد شد.او در پایان تاکید کرد: ورود شهرداری به ساخت مسکن امری بیهوده است که هیچ کمکی به خانه‌دار کردن مردم نمی‌کند فقط پولی به جیب شهرداری می‌رود پس اگر شهرداری واقعا عزم جدی برای خدمت به مردم دارد به جای این کار بیهوده موانع ساخت مسکن را از بین ببرد.
مرجع : منیبان
برچسب ها: محمد حسن آصفری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها