به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۵
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۷ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : ۳۶۰۸۷۴

مذاکرات هسته‌ای با ایران به بن‌بست رسید

مذاکرات هسته‌ای با ایران به بن‌بست رسید
گروه سیاسی:یک رسانه آمریکایی در گزارشی نوشت:مقامات دولت آمریکا در یک جلسه محرمانه به کنگره اعلام کرده‌اند که مذاکرات هسته‌ای با ایران به بن‌بست رسیده است.
 پایگاه خبری واشنگتن فیری بیکن در گزارشی به نقل از برخی افراد حاضر در  نشست محرمانه مقامات دولت جو بایدن با اعضای کنگره آمریکا که دو هفته پیش برگزار شده، آورده است که مقامات دولت بن‌بست مذاکرات احیای برجام با ایران را اعلام کرده‌اند.
دارِل ایسا، نماینده جمهوری‌خواه کنگره از ایالات کالیفرنیا در گفت‌وگو با این پایگاه خبری تلاش کرد ایران را برای آنچه به بن‌بست رسیدن مذاکرات برجامی عنوان کرد، مقصر نشان دهد و گفت: دو هفته پیش آنها (دولت بایدن) تصور می‌کردند که توافقی وجود دارد اما اکنون می‌دانند که توافقی در میان نیست و در مورد چگونگی رسیدن به یک توافق نیز دچار مشکل شده‌اند، زیرا درباره همه چیز مذاکره کرده‌اند و در پایان، ایران توافقی را که مورد مذاکره قرار گرفت، نمی‌خواهد.
فیری بیکن به نقل از مقاماتی دیگر نیز نوشت که دولت آمریکا نسبت به حصول یک توافق جدید با ایران خوش‌بین نیست.
دارل ایسا همچنین اظهار داشت: ما یک سال و نیم از طریق دوست خوب و واسطه صادق خود، یعنی روسیه مذاکره کردیم و همان چیزی را که انتظارش را داشتیم به دست آوردیم. در واقع آنها (ایران) توافق بهتری نسبت به قبل می خواهند و اگر یک توافق بهتر ارائه ندهید، پس آنها معامله را نمی‌خواهند.
فیری بیکن در ادامه گزارش خود آورده است که مقامات جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند که پیشنهادات آمریکا برای حصول توافق جدید به اندازه کافی موجب رفع تحریم‌ها علیه تهران نمی‌شود و عدم خروج مجدد واشنگتن از توافق احتمالی را تضمین نمی‌کند.
برچسب ها: برجام
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها