به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۳۶۱۸۱۹

کمپانی معروف و بزرگ آلمانی شکست خورد

کمپانی معروف و بزرگ آلمانی شکست خورد
گروه اقتصادی: در معاملات امروز و در سومین روز معامله سهام پورشه قیمت سهام این شرکت بزرگ خودروسازی به زیر قیمت عرضه اولیه رسید.در معاملات امروز بازارهای سهام، ارزش سهام شرکت خودروسازی پورشه به زیر قیمت عرضه اولیه سقوط کرد.

شرکت پورشه ۳ جلسه معاملاتی پیش با ارزش بازار ۷۲ میلیارد دلار عرضه اولیه شده بود.علی رغم شرایط نامساعد بازار سهام در آلمان اما عرضه اولیه سهام پورشه به بزرگ‌ترین عرضه اولیه سهام در ۲۵ سال گذشته بورس آلمان تبدیل شد.در معاملات امروز قیمت سهام پورشه ۱.۸ درصد افت کرد و به ۸۱ یورو رسید و این در حالی است که قیمت عرضه اولیه این شرکت تولید خودروهای اسپرت ۸۲.۵ یورو بوده است.
 

به طور کلی بازار سهام اروپا امروز منفی بود به گونه‌ای شاخص یورو استاکس ۶۰۰ هم ۰.۶ درصد ریخت و زیر شاخص آن در گروه خودروسازان افت ۱.۱ درصدی را به ثبت رساند.یک بانکدار می‌گوید اگرچه امروز گروه خودروسازان در بورس اروپا ریخت اما عملکرد این گروه طی ۳ روز معاملاتی گذشته نسبت به دیگر گروه‌ها بهتر بوده است.
طی ۲ روز معاملاتی قبلی تلاش‌های بسیاری شد تا جلوی افت قیمت سهام پورشه به زیر قیمت عرضه اولیه گرفته شود و قیمت آن روی ۸۲.۵ یورو ثابت ماند.از زمان عرضه اولیه سهام پورشه، ارزش سهام شرکت فولکس واگن ۱۰ درصد سقوط کرده و ارزش ساخص گروه خودروسازان که فولکس زیر مجموعه آن است ۵.۶ درصد افت کرده است.
برچسب ها: خودروسازان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها