به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۶:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۳ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۳۶۱۹۲۸

برنامه اتحادیه اروپا برای آموزش سربازان اوکراینی

برنامه اتحادیه اروپا برای آموزش سربازان اوکراینی
گروه بین الملل: اتحادیه اروپا وظیفه آموزش نظامی ۱۵هزار سرباز اوکراینی را در خاک این اتحادیه بر عهده می‌گیرد. این تصمیم به منظور موثرتر کردن ماموریت‌های این نظامیان گرفته شده است. ارتش آلمان نیز در این ماموریت آموزشی شرکت خواهد کرد.
بر اساس اطلاعات نشریه اشپیگل، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست‌های کاری هفته‌های اخیر توافق کرده‌اند، حداکثر ۱۵۰۰۰ سرباز اوکراینی را "در سریع‌ترین زمان ممکن در خارج از این کشور آموزش دهند".به گفته دیپلمات‌های شرکت‌کننده در مذاکرات حدود ۳۰۰۰ سرباز اوکراینی در دوره‌های ویژه،‌ از جمله آموزش رزمی تاکتیکی برای فرماندهان یا دوره‌های مخصوص تکنیسین‌های نظامی شرکت خواهند کرد.
در باره جدول زمانی و برنامه دقیق این ماموریت آموزشی که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان ماه اوت پیشنهاد کرد، قرار است در اواسط اکتبر تصمیم‌گیری شود. به گفته دیپلمات‌های اتحادیه اروپا پس از آن همه چیز می‌تواند خیلی سریع پیش برود.تا کنون، کشورهای اتحادیه اروپا به طور جداگانه به اوکراینی‌ها در پروژه‌های دوجانبه نظامی آموزش داده‌اند. به عنوان مثال ارتش آلمان تیم‌هایی را برای کار با سیستم‌های تسلیحاتی ارائه شده از سوی این کشور، از جمله تانک جنگی یا تانک ضدهوایی گپارد، آماده کرده است.نظامیان اوکراینی در حال حاضر برای یادگیری استفاده از این سیستم‌ها و سیستم‌های دفاعی دیگر در مناطق گوناگون آلمان آموزش می‌بینند.
در پشت پرده بر سر جزئیات برنامه‌ریزی ماموریت اتحادیه اروپا بحث و جدل‌هایی میان کشورهای عضو این اتحادیه وجود داشته است.
لهستان پیشنهاد کرده بود که نوعی کمپ آموزشی مرکزی برای اوکراینی‌ها در نزدیکی مرز این کشور با اوکراین ایجاد شود. گفته می‌شود که ارتش آلمان به دلایل امنیتی و اقدامات خرابکارانه احتمالی توسط سرویس‌های مخفی روسیه تمایل زیادی به راه‌اندازی یک کمپ آموزشی بزرگ در لهستان ندارد و در حال برنامه‌ریزی دوره‌هایی در آلمان است.
بنا بر توافقی که حاصل شده، قرار است لهستانی‌ها نوعی مقر کوچک آموزشی ایجاد کنند و برای این کار از اتحادیه اروپا بودجه دریافت خواهند کرد. ارتش آلمان می‌تواند به فرماندهان اوکراینی در زمینه تاکتیک نظامی در یک مرکز شبیه‌سازی رزمی آموزش دهد و علاوه بر آن مهندسان، متخصصان خنثی‌کننده مین، پزشکان و سایر متخصصان نظامی اوکراینی نیز می‌توانند در آلمان آموزش ببینند.
اتحادیه اروپا تا پیش از این تنها یک صندوق مالی فراهم کرده بود تا کشورهای عضو بتوانند هزینه تحویل تسلیحات خود به اوکراین را از آن بپردازند و کی‌یف نیز بتواند از این بودجه برای خرید مستقیم تسلیحات استفاده کند.جزئیات نهایی ماموریت آموزشی اتحادیه اروپا قرار است هفته آینده در بروکسل مورد مذاکره قرار گیرد. در باره این پروژه ۱۷ اکتبر در شورای سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصمیم گیری خواهد شد.

 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها