به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : ۳۶۲۲۶۶

عملیات کم‌سابقه نظامیان آمریکا علیه داعش

عملیات کم‌سابقه نظامیان آمریکا علیه داعش
گروه بین الملل: نظامیان آمریکایی در عملیاتی در شمال شرق سوریه یک مقام ارشد داعش را هدف قرار دادند و چند نفر را با خود بردند. این عملیات از این نظر که در منطقه تحت کنترل نیروهای دولتی سوریه انجام شده کم‌سابقه توصیف می‌شود.
یک سخنگوی فرماندهی مرکزی ایالات متحده (ستنکام) تائید کرده که یک واحد ویژه از نیروهای آمریکایی  یک مقام ارشد گروه تروریستی داعش را در سوریه هدف قرار داده‌اند.او به کشته یا زخمی شده این فرد و هویت او اشاره نکرده اما یک منبع امنیتی  گفته مقام ارشد داعش در این حمله کشته شده و نیروهای آمریکایی هنگام ترک منطقه جسد او را با خود برده‌اند.
یک منبع دیگر گفته مردی که کشته شده از اعضای موثر داعش در منطقه بوده و کار هماهنگی میان هسته‌های عملیاتی مخفی تروریست‌های اسلامگرا را بر عهده داشته است.بنابر گزارش‌ها عملیات نیروهای آمریکایی در روستای ملوک سرای منطقه قامشلی در شمال شرق سوریه و نزدیک مرز عراق انجام شده است.دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن می‌گوید از آنجا که این منطقه همچنان تحت کنترل نیروهای دولتی سوری است عملیات نیروهای آمریکایی کم‌سابقه ارزیابی می‌شود.
نیروی هوایی آمریکا پیش از این مواضع داعش و نیروهای مورد حمایت جمهوری اسلامی در مناطقی از سوریه را هدف قرار داده بود اما ظاهرا این نخستین بار بوده که سربازان آمریکایی در منطقه تحت کنترل نیروهای دولتی سوریه وارد عملیات شده‌اند.
شاهدان عینی و تلویزیون دولتی سوریه می‌گویند سربازان آمریکایی با چند هلی‌کوپتر نزدیک روستای ملوک سرای فرود آمدند و پس از کشتن یک نفر تعداد دیگری را بازداشت کرده و با خود برده‌اند.
به گفته دیده‌بان حقوق بشر مستقر در لندن بازداشت شدگان یک شهروند سوریه و یک عراقی بوده‌اند. در این عملیات سه هلی‌گوپتر نظامی آمریکایی شرکت داشته‌اند.
تروریست‌های گروه داعش که زمانی بر بخش بزرگی از سوریه تسلط داشتند از مارس ۲۰۱۹ که مناطق تحت کنترل خود را از دست دادند در مناطق کویری یا روستاهای نزدیک مرز سوریه  و عراق مخفی شده‌اند.
یک مقام امنیتی آمریکایی که نخواسته هویتش فاش شود گفت كه عضو ارشد داعش که  کشته شده در گردن زدن دو نفر از رزمندگان کرد سوری که مورد حمایت ایالات متحده هستند دست داشته است.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها