به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۶:۴۱
 
۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۰۹ ساعت ۲۱:۰۴
کد مطلب : ۳۶۶۷۸
بیشترین تعداد بازدیدکنندگان نوروزی در کشور

تخت‌جمشید در صدر جذب مسافران نوروزی

گروه فرهنگي: ریيس ستاد هماهنگی خدمات سفر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: مجموعه جهانی تخت جمشید بیشترین تعداد بازدیدکنندگان نوروزی در کشور را به خود اختصاص داده است.
مهران سوخکیان اظهارداشت: مجموعه جهانی تخت جمشید با ۴۵ هزار و ۴۳۲ نفر بازدید در روز هفتم فروردین ماه توانست رتبه نخست بازدیدکنندگان در کشور را به خود اختصاص دهد. وی افزود: مجموعه حافظیه با ۴۱ هزار و ۹۳۰ و سعدیه با ۳۳ هزار و ۴۰۰ مورد بازدید کننده تا روز هفتم فروردین ماه بیشترین آمار بازدید در بین آثار تاریخی استان فارس را به خود اختصاص دادند.



سوخکیان بیان کرد: از تاریخ ۲۵ اسفند سال گذشته تا پایان روز هفتم فروردین جاری، در مجموع تعداد یک میلیون و ۲۴۶ هزار و ۴۶۹ نفر از اماکن تاریخی فرهنگی تخت پوشش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس بازدید کردند. این میزان نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته هفت درصد کاهش داشته است.



سوخکیان ادامه داد: همچنین در این مدت زمان، تعداد دو میلیون و ۳۶۱ هزار و ۸۸۴ نفرشب در هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، کمپ های نوروزی، کلاس های مدارس، منازل استیجاری، چادرهای مسافرتی، مهمانسرای ادارات، سالن های ورزشی و خوابگاه های دانشجویی در استان مستقر شدند. وی عنوان کرد: در روز هفتم فروردین ماه سال ۹۳ تعداد ۴۲۵ هزار و ۶۵۱ نفرشب در استان فارس اسکان یافتند.