به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۶ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۳۷۵۷۳۷

افزایش صادرات فرش دستباف ترکیه به عربستان

افزایش صادرات فرش دستباف ترکیه به عربستان
گروه اقتصادی: صادرات فرش دستباف و کفپوش‌های مختلف ترکیه به عربستان سعودی از 260 هزار دلار در کل سال2021 به 63 میلیون دلار در سال 2022 افزایش یافته است.به گزارش ایلنا ، بر اساس داده‌های تجاری منتشر شده از سوی دولت ترکیه، تلاش‌های ترکیه و عربستان سعودی برای اصلاح روابط سیاسی بازتاب مثبتی بر تجارت داخلی داشته است.

این آژانس خبری اعلام کرد که برجسته ترین ذینفعان این همگرایی در روابط، فروشندگان فرش ترک هستند که صادرات آنها به سعودی به طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. بطوریکه صادرات فرش دستباف و کفپوش‌های مختلف ترکیه به عربستان سعودی از 260000 دلار در کل سال 2021 به 63 میلیون دلار در سال 2022 افزایش یافته است.
 
بر اساس همین اطلاعات، کل صادرات ترکیه به عربستان سعودی در ده ماهه نخست سال 2022 نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 166 درصد افزایش به 573 میلیون دلار رسیده است.هرچند واردات آنکارا از ریاض با نرخ بسیار کمتری در حدود 7 درصد افزایش یافت، اما اساساً حجم بیشتری داشت و بالغ بر 3.5 میلیارد دلار بود که عمدتاً ناشی از محصولات نفتی بود.

روابط ترکیه و عربستان در دوره گذشته و پس از تصمیم رهبران دو کشور برای اصلاح روابط و پیشبرد مشارکت‌های اقتصادی، به سمت نزدیکی رفته است.رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اواخر آوریل از ریاض دیدن کرد و گفت که این سفر آغاز دوره جدیدی از روابط است.محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نیز ژوئن گذشته به آنکارا سفر کرد و با رئیس جمهور این کشور برای آغاز مرحله جدیدی از همکاری بین دو کشور به توافق رسید.
برچسب ها: فرش دست باف
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها