به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۱ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۳۷۸۷۸۴

برای با حجاب شدن نیاز به اجبار نبود

برای با حجاب شدن نیاز به اجبار  نبود
گروه سیاسی: روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: بدحجابی (و اخیرا بی‌حجابی) از اموری است که سالهاست نظام را با خود درگیر کرده، و راه‌های متعددی برای حل آن پیش گرفته شده، اما نه تنها معضل برطرف نشده بلکه کما و کیفا بر شدت آن افزوده شده است.
حل این معضل تنها یک راه دارد. توضیح آنکه، با روشن شدن افق‌های روشن پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و برچیده شدن نظام استبدادی و سرسپرده بیگانگان، و تشکیل نظام سیاسی جدید، زنان و دختران بی‌حجاب این سرزمین گروه گروه با حجاب شده و از این نماد استقبال کردند.
برای با حجاب شدن بانوان نیاز به اجبار و الزام قانونی نبود. کارآمدی مذهب و روحانیت در برچیدن نظام شاهنشاهی و جایگزینی نظام اسلامی متکی بر آرای ملت کافی بود تا دل‌های پاک دختران و زنان را به "استقبال از حجاب" وادارد، و پسران و مردان را برای دفاع از سرزمین و انقلاب به جبهه‌های نبرد و "استقبال از شهادت" گسیل دارد. نه تنها نیاز به اجبار و الزام قانونی نبود، بلکه حتی نیاز به کار فرهنگی هم نبود، زیرا عملکرد روحانیت و طیف مذهبی به تنهایی کافی بود. کارایی "عمل" به عنوان یک عامل مشوق به مراتب بیش از "حرف و سخن و تبلیغ زبانی" است.
اینک پس از گذشت بیش از چهار دهه از آن روزها، باز هم عاملی که می‌تواند دختران و زنان را به حجاب، و پسران و مردان گریزان از نماد‌های دینی را به دین و مذهب فرابخواند، اثبات کارآمدی حکومت دینی است. اگر متولیان امر توانسته بودند کارآمدی حکومت دینی را در دنیای امروز در ابعاد گوناگون، به ویژه بعد اقتصادی و معیشتی نشان دهند، و جوان ایرانی براساس فطرت پاک خویش، با چشم خود می‌دید در دنیای امروز با وجود مکاتب متعدد، حکومتی دینی برای او و جامعه اش، زندگی، رفاه، شغل، آزادی، حق مشارکت اجتماعی و سیاسی، و آینده روشن به ارمغان آورده، از همه نماد‌های دینی از جمله حجاب استقبال می‌کرد و اصلا نیازی به نیروی انتظامی و گشت ارشاد و حتی فعالیت فرهنگی ویژه‌ای در خصوص حجاب نبود. نشان دادن یک نظام سیاسی دینی موفق در ابعاد گوناگون، و الگوی کارآمد، بهترین تبلیغ برای دین و مذهب بود.مهمترین دغدغه امام خمینی در اواخر عمر شریف شان "کارآمدی حکومت دینی" بود، ولی افسوس که روحانیت و متولیان امور این دغدغه را جدی نگرفتند، یا برای اثبات کارآمدی به کجراهه رفتند، و همین عامل دین گریزی طیف وسیعی از دختران و پسران این سرزمین است.
در شرایط کنونی سخنرانی و خطبه جمعه و کار فرهنگی، یا زبان تهدید و مانند آن کارایی ندارد، بی‌جهت نیروی خود را در این عرصه‌ها نباید صرف کرد.
باید از نقطه‌ای که دچار انحراف شدیم، باز گردیم و بر عناصری که می‌تواند نظام را کارآمد گرداند، و مردم را به آینده امیدوار سازد، متمرکز شویم. عرصه را برای مشارکت همگان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، و اقتصادی بگشاییم؛ از انحصارطلبی و حذف یکدیگر دست برداریم؛ سیاست تعامل با دنیا را در پیش گیریم، و در پی حل مشکلات داخلی برآییم، و اگر جمهوری اسلامی بتواند نظامی کارآمد و الگو در زمینه‌های مختلف بسازد و در مقابل دیدگان فرزندان این سرزمین بگذارد، آن روز گروه گروه از دین، نماد‌های دینی و حکومت دینی استقبال خواهند کرد. "یدخلون فی دین‌الله افواجا". به امید آن روز.
برچسب ها: حجاب

۱۴۰۱/۱۰/۱۱ ۱۹:۲۴
بهشت اجباری (413084)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۱ ۲۱:۵۴
بسیار عالی بود هرچند که بسیار دیر شده فعلا که هرکس سازخودش را می‌زند خانم خزعلی دائما دارد صحبت از ازسرگیری قانون حجاب می‌کند آقای گلگایگانی از طرفی دیگر و آلی آخر اینها با خود فکر نمی‌کنند که بفرض که دوباره حجاب اجباری شود تکه کوچکی روسری بر سرمخالفین حجاب برود حجاب بواقع رعایت شده؟؟لابد بعد از آن قرار است کما فی السابق با بد حجابی برخورد شود و روز از نو و روزی ازنو. (413109)
۱۴۰۱/۱۰/۱۱ ۲۲:۴۰
اجبار توی هیچ چیزی جواب نخواهد داد و تاثیر گذار نیست. خصوصا توی دین و مذهب و عقیده و آیین و تفکر و حجاب (413124)
۱۴۰۱/۱۰/۱۱ ۲۲:۴۲
مشکل کشور ما اینه که با این همه مشکلاتی که سالهاست درگیر اون هستیم و طی دو سه سال اخیر و ماه‌های آخیز بیشتر و بیشتر هم شده، مسولین به جای حل اونها روی مسائل بی اهمیتی نظیر حجاب تمرکز کرده اند و این باعث افزایش ناراحتی و خشم مردم شده است. (413126)
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۱۱:۵۱
بی حجابی مسئله بی اهمیتی نیست همه مشکلات مهمن وبی حجابی یکی از آنهاست (413185)
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۰۰:۵۵
با سلام من واقعا برای بعضی از زنهای کشورم که اتفاقا طرفدار بی حجابی هم هستند متاسف شدم آخه خرید وسایل کریسمس مسیحیان هم کلاس دارد آخه فخر فروشی تا کجا شماها نه وطن پرست هستید نه مسلمان خارجی ها هم که شما را قبول ندارند فقط این ایران بیچاره است که مجبور است شهروند بی هویت بی اصل ونسب را هم تحمل کنه مردم هم دیدن شهروندانی که تکلیف خودشون را هم نمی دانند هر دفعه با دیدن یک فیلم و سریال خودشون و زندگی شون را عوض می کنندتحمل می کنند ولی تحمل هم حدی دارد (413144)
DAYANI
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۱۱:۱۲
گذشت دیگر. بقول امام وقتی شیطان قدم بهن قدم شما را به کجراهه کشاند و دنیا دوست و قدرت خواه شدید، راهی برای برگشت نیست. روحانیون یا روحانیت به این گفته امام توجه نکرد و حالا رسیده است بجایی که کسی باورش ندارد. اکنون روحانیت اینهمه احکام اسلامی را که منع شده بود نادیده گرفتند و چسبیدند به حجاب . چه بد که یک حکومتی تنها به حجاب بند است و اگر این نباشد خود را نبوده مینگرد. (413177)
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۱۳:۲۸
سکوت می‌کنم که این سکوت منطقی‌تره (413322)
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۲۰:۱۳
حجاب حرف خدا است و بس!!!!

اگر خدا پرستید پس رعایت کنید (413372)
الف.ميم
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۲:۴۴
كلمه حقي است كه منظور باطلي از آن دارند (414079)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها