به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۰۱:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۳۷۹۲۴۷

خسارات گسترده از سیل در جده، مکه و مدینه

خسارات گسترده  از سیل در جده، مکه و مدینه
گروه جامعه: رسانه‌های سعودی از ادامه‌ بارش‌های پرحجم و سیل‌آسا و مختل شدن زندگی عادی مردم در چندین شهر اصلی خبر داده‌اند.به گزارش ایسنا، ویدئوهایی که روز گذشته (دوشنبه) در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده، تصاویری شوکه‌کننده از جاری شدن سیلاب‌های شدید در مناطق مختلف عربستان را نشان می‌دهند که عمدتا در شهرهای جده، مکه و مدینه رخ داده است.
 
گزارش ها حاکیست، سیل مهارنشدنی و جریان پرقدرتِ گل‌ولای، بسیاری از خودروها و عابران را با خود برده و در مسیر خود، خرابی‌های گسترده برجای گذاشته است.از پنجشنبه گذشته بارش‌های بی‌سابقه باران با حجم زیاد و شدید در سراسر این کشور ثبت شده و مکه از هفته گذشته به شدت خسارت دیده است. ویدیوهای آنلاین نشان می‌دهد که تردد در برخی محله‌ها به دلیل بسته شدن جاده‌ها به طور کامل غیرممکن شده‌ است. در این شهر همچنین برگزاری کلاس‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها به حالت تعلیق درآمده است.

همچنین تصاویر منتشر شده از شهر مدینه نشان می‌دهد که تمام خیابان‌های این شهر زیر آب رفته‌ است.در جده نیز ظرف چند هفته، بسیاری از خیابان‌ها را آب گرفته و خسارات قابل توجهی برجای گذاشته است.مرکز ملی هواشناسی عربستان نسبت به شدت گرفتن بارش‌ها هشدار داده و اعلام کرد که وضعیت هشدار تا صبح جمعه ادامه خواهد داشت.

بنابر این گزارش، همچنین احتمال بارش برف برای مناطق مرتفع‌تر مانند منطقه "تبوک" پیش بینی شده است.
 این حادثه طبیعی همچنین تلفات انسانی داشته است.کارشناسان، عوامل متعددی را در وقوع این سیل ناگهانی و ویرانگر در عربستان دخیل دانسته‌اند که از آن جمله می‌توان به تغییرات آب و هوایی، توسعه نامناسب شهری و ویژگی های زمین‌ریخت‌شناسیِ شهرها اشاره کرد.
برچسب ها: سیل عربستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها